۱۳۹۷/۰۹/۱۸
۸:۲۳ ب٫ظ

حاج ابواحمد، چهارمین شهید زینبی از خانواده حاج دیاب است که در دفاع از حریم اهل بیت(ع) به شهادت رسید.

شهادت چهارمین مدافع حرم یک خانواده لبنانی

به گزارش الأمه:

  جانباز شهید «محمد حسن الحاج دیاب» ملقب به «حاج أبو أحمد» از اهالی شهر کوچک «شمسطار» در منطقه بقاع لبنان بود که بعد از تحمل مدت‌ها درد و رنج ناشی از زخم جانبازی در جبهه دفاع از حریم اهل بیت(ع) به شهادت رسید. این شهید جبهه مقاومت اسلامی که در سوریه و در جریان مقابله با تروریست‌های تکفیری مجروح شده بود، سرانجام در روز چهارم دسامبر سال 2018 میلادی به همرزمان شهیدش پیوست.

شهید حاج ابو احمد عموی شهید مفقودالاثر «ثائر دیاب الحاج دیاب»، برادر فرمانده «شهید الحاج حمزة الحاج دیاب» و عموی «شهید محمد حمزة الحاج دیاب» بود که بعد از این شهدا به جرگه شهدای حزب الله لبنان پیوست. در واقع حاج ابواحمد چهارمین شهید زینبی از خانواده حاج دیاب است که در دفاع از حریم اهل بیت(ع) به شهادت رسیده است.

برادر او فرمانده شهید «حمزه حسن الحاج دیاب» ملقب به «ابوعباس» پدر شهید «علی محمد الحاج دیاب» است. او از اهالی شهر کوچک «شمسطار» در منطقه بقاع لبنان و ساکن «حی السلم» در  ضاحیه جنوبی بیروت بود. او در 31 ژوئیه 2017 در شهرک عرسال به شهادت رسید. این شهید پدر شهید «محمد الحاج دیاب» بود که بیش از سه سال پیش در نبرد با گروه‌های تکفیری در شهرک «الصرحه» در منطقه قلمون در حومه شهر دمشق به شهادت رسید.

همچینین برادرزاده مفقودالاثر شهید حاج ابواحمد، «شهید ثائر دیاب الحاج دیاب» ملقب به «غریب» است که او هم از اهالی روستای«شمسطار» در منطقه بقاع لبنان بوده است. این شهید در ماه آوریل سال 2016 میلادی یعنی دو سال پیش در سوریه به شهادت رسید.

نماهنگی در رابطه با شهیدان حاج دیاب توسط دوستداران مقاومت تولید شده که در ادامه قابل مشاهده است: