۱۳۹۷/۰۳/۰۴
۱:۲۳ ب٫ظ

قربانیان نقض حقوق بشر در بحرین از ظلم و سفاکی آل خلیفه و آل سعود به دیوان بین المللی کیفری در لاهه شکایت کردند.

شکایت قربانیان نقض حقوق بشر در بحرین به دیوان لاهه

یک گروه از وکلای برجسته بین المللی و طرفدار حقوق بشر در سفر به هلند شکایت برخی از قربانیان نقض حقوق بشر در بحرین را در روز جمعه به دیوان بین المللی کیفری در لاهه تسلیم کردند.

"مایا الخنساء" وکیل مشهور لبنانی در یک نشست خبری در لاهه از سکوت آمریکا و اتحادیه اروپا در قبال جنایات آل سعود و آل خلیفه در بحرین انتقاد کرد و گفت که گروه وی قصد دارد تا آنجا که در توان دارد این موضوع را به گوش جهان برساند.

خانم الخنساء در این کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت: انسانهای عادلی در جهان وجود دارند و هنوز عدالت در جهان نمرده است. انتظار ما این است که جامعه جهانی چشم خود را بر نقض حقوق بشر در بحرین نبندد و نسبت به آنچه که بر مردم بحرین می گذرد عکس العمل نشان دهد.

جمعی از قربانیان بحرینی روز گذشته با در دست داشتن عکس هایی از جنایات آل سعود و آل خلیفه در بحرین در برابر دیوان بین المللی کیفری در لاهه تجمع کردند و به عنوان نماینده قربانیان بحرینی شکایت خود را به این گروه از وکلا تسلیم نمودند. این گروه از وکلا نیز قول دادند که تا آنجا که ممکن است برای بر ملا کردن جنایات حاکمان بحرین تلاش خواهند کرد. آنها گفتند که نه تنها دیوان بین المللی کیفری بلکه دیگر سازمانهای بین المللی ذیربط نیز وظیفه دارند در برابر این جنایات بایستند.

وکلای یاد شده، شکایت قربانیان بحرینی را بلافاصله به دیوان بین المللی کیفری در لاهه تسلیم کردند.

 

زمان انتشار : 1390-01-01