۱۳۹۷/۰۲/۰۵
۷:۵۹ ب٫ظ

نیروهای امنیتی بحرین تاکنون حداقل 6 آمبولانس را به منظور بازجویی از مجروحان پیش از رسیدن به بیمارستان ربوده اند.

شکنجه شیعیان بحرینی در آمبولانس

به نقل از ایندیپندنت، نیروهای امنیتی بحرین مجروحان را در آمبولانس ها تحت شکنجه قرار می دهند.

گزارش گروه های فعال حقوق بشر نشان می دهد نیروهای امنیتی بحرین برای بازجویی بیشتر از معترضان با پوشیدن لباس کادر پزشکی و دزدیدن آمبولانس ها خود را به جای کادر پزشکی معرفی و اقدام به جمع آوری مجروحان تظاهرات اخیر در این کشور می کنند.

اولین گزارش مهم درباره سرکوب گروه های پزشکی در این کشور از جزئیات ربودن یک پزشک از اتاق عمل و شکنجه و تهدید بیماران به تجاوز جنسی خبر می دهد.

این در حالی است که گزارش های پیشین از ضرب و شتم کادر درمانی بیمارستان های بحرین حین مداوای مجروحان خبر داده بود.

در یک مورد از افشاگری های پزشکان بین المللی آمده است: 3 نفر از نیروهای امنیتی بحرین با حمله به بیمارستان سلمانیه در شهر منامه دست های دهها مجروح بستری در این بیمارستان را از پشت بستند و سپس اقدام به ضرب و شتم آنها کردند. این مجروحان که در اثر شدت شکنجه از روی تخت های بیمارستان روی زمین افتاده بودند، سپس به مدت 4 ساعت در حالی که خون بدنشان راهروهای بیمارستان را پوشانده بود علی رغم اعتراض پرستار هندی مورد اهانت و شکنجه قرار گرفتند.

به گفته شاهدان عینی این ضرب و شتم ها با هدف اعتراف گرفتن از مجروحان درباره حمل سلاح و غیر صلح آمیز بودن تظاهرات مردمی صورت گرفته بود.

گفتنی است دولت بحرین تاکنون 30 پزشک را به هیمن روش به محل های نامعلومی منتقل کرده و هیچ اطلاعی از آنها در دست نیست. خانواده های این پزشکان که هیچ گونه ارتباطی با آنها ندارند اغلب از شیعیان بحرینی هستند.

لازم به ذکر است پادشاهی بحرین که در 2 ماه گذشته از روز 14 فوریه با موج اعتراضات گسترده مردمی مواجه شده، اکنون بیش از 2 هزار نفر از نیروهای عربستان سعودی و شواری همکاری خلیج فارس را در اختیار خود دارد و با حمایت دیگر کشورهای عربی تنها در 2 روز گذشته حداقل 500 شیعه معترض را دستگیر کرده است.

 

 

زمان انتشار : 1390-02-05