۱۳۹۷/۰۱/۲۶
۱۱:۳۸ ق٫ظ

اخبار رسيده از ليبي حاكي از آنست كه انقلابيون ليبي به نزديكي شهر مصراته رسيده‌اند و در درگيري‌ها با مزدوران قذافي صدتن از آنها را به هلاكت رساندند.

صد کشته در نبردهای خونین در مصراته

 نيروهاي انقلابي لیبی اعلام كردند: شهر "مصراته" را محاصره كرده‌اند و بر ورودي هاي شرقي و غربي اين شهر تسلط يافته‌اند.

بنا بر اعلام منابع انقلابيون آنها توانسته‌اند بيش از صد نفر از نيروهاي قذافي را به قتل برسانند و چهارص تن از آنها را اسير گرفته‌اند.

از سوي ديگر در حمله شديد موشكي نيروهاي قذافي به خيابان طرابلس در شهر مصراته _جايي كه تعدادي از انقلابيون همچنان به مقاومت ادامه مي‌دهند_ هفت نفر كشته شده اند و بيش از 120 غير نظامي مجروح شده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها نيروهاي انقلابي در داخل شهر در حال جنگ خياباني با نيروهاي قذافي هستند و تانك‌هاي قذافي در مركز شهر موضع گرفته‌اند.

همچنين تك تيراندازهاي قذافي هر جنبده‌اي را در شهر هدف قرار مي‌دهند ولي شهر مصراته هنوز سقوط نكرده است.

انقلابيون در خيابان طرابلس در مسير ساحلي شهر مصراته به دريا مديترانه موضع گرفته اند و چندين روز است كه در محاصره گردان‌هاي قذافي هستند كه سرانجام نيروهاي كمكي از ديگر نقاط رسيده‌اند و اكنون در ورودي هاي غربي و شرقي شهر هستند تا محاصره را بشكنند و انقلابيون را نجات دهند.

شهر مصراته در طي هفته گذشته شاهد روزهاي سختي بود و سه هزار غير نظامي ساكن در اين شهر زير اتش شديد گردان‌هاي قذافي بودند و تعدادي زيادي از غير نظاميان كشته شده اند با اين وجود نيروهاي ناتو هيچ كمك چشم گيري به مردم و انقلابيون نكردند و تنها نظاره گر حملات خونين گردان هاي قذافي بودند.

 

زمان انتشار : 1390-02-02