۱۳۹۷/۰۳/۰۵
۵:۳۶ ب٫ظ

يك كارشناس مسائل خاورميانه ضمن تأكيد بر نااميدي آمريكا و غربي‌ها از روي كارآمدن رژيم وابسته در بحرين، گفت: غربي‌ها مي‌خواهند شرايط همان قرارداد "صلح ديتون " كه بر بوسنيايي‌ها تحميل كردند، در بحرين درست كنند تا اين مسلمانان نيز وادار به پذيرش اين طرح شوند.

“صلح دیتون ” غربی‌ها در بوسنی بر مردم بحرین سایه افکنده است

سعدلله زارعي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي باشگاه خبري فارس «توانا»، تحولات بحرين را در ادامه وقايع منطقه اعم از كشورهاي عرب شمال آفريقا و عرب خاورميانه دانست و اظهار داشت: اين قيام‌ها در راستاي ضد استيلاي غرب و ديكتاتوري با ماهيت آزادي‌خواهانه ـ استقلال‌طلبانه شكل گرفته و دنبال شده است.

وي گفت: در حركت‌هاي گسترش ‌يافته اسلامي منطقه، بحرين با پشتوانه عظيم مردمي و حضور حداكثري مشاركت اقشار گوناگون شيعه و سني در اين قيام، نسبت به ساير جنبش‌هاي عربي آزاديخواه موجود، از فراگيري بيشتري برخوردار بوده است.

* اجراي درخواست اصلاحات سياسي ـ اجتماعي مسلمانان بحريني به نفع آل‌خليفه است

زارعي با تصريح بر مسالمت‌آميز بودن روش مسلمانان بحريني به درخواست تغييرات اساسي در ساختار سياسي اين كشور كه متضمن احقاق توده‌هاي مردم است، ابراز داشت: اگر رژيم بحرين با اين درخواست‌ها به صورت منطقي تعامل مي‌كرد، حكومت عملاً مي‌توانست در تفاهمي با مردم و معترضين، ضمن مديريت تحولات، اتقاقي را رقم زند كه خوشايند مردم و نظام سياسي حاكميت باشد.

وي با اظهار تأسف از برخورد خصومت‌آميز خاندان آل‌خليفه با خواسته‌هاي مسالمت‌جويانه ملت مسلمان بحريني، افزود: زمان اوج اعتراض‌هاي مردمي، رژيم بحرين با احساس ناتواني در كنترل قيام، قتل عام شيعه و سني بحريني را توسط نيروهاي نظامي خارجي در برنامه‌هاي خود قرار داد.

كارشناس مسائل سياسي خاورميانه با اشاره به وقوع جنايات هولناك طي دو هفته گذشته، عنوان كرد: با ورود نيروهاي عربستاني به بحرين، جنايت‌هاي فوق‌العاده هولناك بشري در اين كشور اتفاق افتاده كه با توجه به حجم كشته‌ها و سطح تبليغات وسيع و سانسور خبري كه عليه مردم بحرين انجام شده، مي‌توان اسم آن را "نسل‌كشي " گذاشت.

*تاريخ مصرف "صلح ديتون " غرب عليه بوسنيايي‌ها در بحرين باطل شده است

وي وقايع كشتار انساني بحرين را مشابه تحولات بوسني و هرزگورين در جنگ صرب‌ها عليه مسلمانان، طي سال‌هاي 72ـ1371خواند و اظهار داشت: اين اتفاقات شبيه به جنگ‌ صرب‌ها عليه ملسمانان بود كه طي دو دهه قبل در سارايوو به وقوع پيوست و نحوه تعامل غرب با اين پديده در بحرين شبيه روش تعامل آنها با ماجراي صرب‌ها و بوسنيايي‌ها است.

زارعي خاطرنشان كرد: بعد از اينكه مردم بوسني جنايات فجيعي را از سوي صرب‌‌ها متحمل شدند؛ غربي‌ها‌ با قرارداد "صلح ديتون "، نظام ناعادلانه‌ي را بر مردم تحمل كردند.

وي عملكرد غربي‌ها را در بحرين همچون فاجعه انساني بوسني، چشم‌پوشي كردن بر اين جنايات دانست و ادامه داد: غربي‌‌ها چشم خود را به روي اين نسل‌كشي بسته و اجازه دادند كه ديكتاتورهاي منطقه با مشت آهنين، اعتراض‌ها را خاموش، فعالين را بازداشت و با انتقال آنان به نقاط نامعلومي در زندان‌ها شنكجه و شهيد كنند.

*رفتار قرون وسطايي غرب با تخريب ميدان لوءلوء توسط آل‌خليفه عيان شد

اين تحليلگر سياسي با تأكيد بر اعمال ضدبشري حاكميت بحرين، گفت: رفتار ضدحقوق بشري و خلاف دموكراسي حاكم بحرين به قدري زشت و نامتعادل است كه براي مقابله با اعتراض مردمي عليه كشورداري دولتمردان، مجبور شده نمادهاي مردمي نظير ميدان لؤلؤ را تخريب و حذف كند يعني با روش قرون وسطايي غربي با اين ملت مواجه شوند.

كارشناس مسائل خاورميانه دوربين‌هاي غرب را به روي آنچه در بحرين مي‌گذرد را بسته شده خواند و افزود: در فضاي ذهني رسانه‌هاي غربي اساساً مردمي به نام بحرين وجود نداشته و كاملا محذوف شده‌اند در حالي كه تحولات ليبي را به طور كامل پوشش مي‌دهند؛ البته نسبت به مردم آنجا هم مزورانه رفتار مي‌كنند.

وي با تشريح اين شرايط ادامه داد: در واقع غربي‌ها و آمريكا نقطه مقابل قيام مردمي ليبي قرار دارند كه هر گاه مردم ليبي به پيروزي نزديك مي‌شوند غربي‌ها با آزادكردن دست قذافي و بمباران عقبه انقلابيون، مانع پيروزي انقلاب مردمي و باعث تداوم حاكميت خونخوار قذافي مي‌شوند.

*رسانه‌هاي غربي: سكوت را نمي‌شكنيم كشتار را تا آخرين نفر ادامه دهيد

زارعي عملكرد و برخورد غرب و رسانه‌هاي آن را در بحرين كاملاً برعكس خواند و بيان كرد: پيش‌بيني مي‌شود اگر بر فرض محال وهابيون و آل‌خليفه كل مسلمانان مظلوم بحرين را هم به قتل برسانند، غربي‌ها بدون هيچ اعتنايي آن را يك پديده داخلي، غير مهم و حاشيه‌اي ارزيابي مي‌كنند.

وي با اشاره به اميدواري آمريكا و غربي‌ها نسبت به روي كار آوردن يك رژيم وابسته پس از قذافي در ليبي، خاطر نشان كرد: خوشبختانه اين اميد در بحرين وجود ندارد و آنها مطمئن هستند كه تنها جايگزين رژيم آل‌خليفه نظام مردمي متحد مقاومت در خاورميانه خواهد بود.

* اتهام به ايران اسلامي براي فرافكني از دخالت غربي‌ها در بحرين است

زارعي با اشاره به تمايلي كه غربي‌ها به رژيم‌هاي وابسته همچون آل‌خليفه، آل‌سعود و غيره دارند، ابراز داشت: غرب با دخالت‌آميز معرفي‌كردن پشتيباني‌هاي فرهنگي ايران اسلامي، تلاش مي‌كند بر سركوب، تجاوز، جنايات، دخالت آشكار و فاجعه‌آميز خود عليه مردم بحرين را مخفي كنند.

وي با تأكيد بر اينكه رفتار فوق از سوي غربي‌‌‌‌‌‌ها و حاكمان وابسته منطقه خليج‌فارس، پاسخگوي دخالتشان در امور مسلمين نخواهد بود، تصريح كرد: چرا كه مردم منطقه اعتمادي به كشورهاي وابسته به غرب ندارند بنابراين تحت تأثير اين دروغ‌پردازي‌ها قرار نمي‌گيرند.

وي ضمن يادآوري اقدامات توصيه‌‌اي كشورمان به بحرين در اين راستا، افزود: توصيه جمهوري اسلامي ايران از ابتدا به مقامات بحريني اين بود كه به خواست مردم براي ايجاد تحولات سياسي ـ اجتماعي تن دهد.

* كشتار مسلمانان بحريني توسط آل‌خليفه دليل اعتراض ايرانيان به حكام بحرين است

زارعي رفتار ضدحقوق بشري حاكمان بحرين را در ايجاد فاجعه انساني اين كشور مستقيم و موثر دانست و افزود: تأثير عملكرد فوق و شروع وضعيت بحراني موجود بحرين، بر مواضع متحول شده اخير ايران اسلامي در محكوميت اقدام مقامات بحريني و رژيم آل‌خليفه كاملا طبيعي و بديهي است.

وي صدور بيانيه‌هاي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، جامعه مدرسين، مجلس خبرگان رهبري، ساير نهادها مردمي و مجموعه‌هاي سياسي نظام اسلامي را در جهت حمايت از قيام ضد استبدادي مسلمانان بحريني عنوان كرد.

*حمايت فرهنگي از مسلمانان مظلوم بحريني حداقل وظيفه ديني و انساني است

كارشناس مسائل سياسي منطقه خاورميانه همچنين تجمعات بزرگ مردم و طلاب در مسجد اعظم قم، مدرسه مروي تهران، مدرسه نواب مشهد مقدس و دانشجويان مقابل سفارت بحرين و عربستان را كمترين وظيفه ديني و انساني ايرانيان در همين راستا برشمرد.

وي ادامه داد: عكس‌العمل فوق از سوي مردم شجاع و آگاه ايران اسلامي، اقدامي فرهنگي و نشانه پشتيباني از مسلمانان مظلومي است كه اين روزها ناجوانمردانه توسط ديكتاتور وابسته به غرب در بحرين كشتار، حبس و شكنجه مي‌شوند.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-29