۱۳۹۷/۰۳/۰۶
۱۱:۰۳ ق٫ظ

برنامه‌هاي امروز انقلابيون يمن، نافرماني مدني، برپايي تظاهرات و حركت به سوي تصرف نهادهاي دولتي و اعتصاب غذا به مدت يك روز در سراسر يمن است.

طرح انقلابیون برای تصرف موسسات دولتی یمن

به نقل از پايگاه خبري "الجزيره "، نهاد هماهنگي عالي براي انقلاب يمن با اشاره به افزايش تلاش‌هاي ميداني براي سرنگوني رژيم حاكم يمن اعلام كرد كه از جوانان يمني بطور كلي و تمام تحصن‌كنندگان در ميدان "التغيير " صنعاء خواسته شده است تا امروز چهارشنبه به سوي موسسات و سازمانهاي دولتي حركت كنند و بطور مسالمت‌آميز آنها را محاصره و سپس آنها را تصرف كنند.

*طرح انقلابيون براي تصرف موسسات دولتي يمن

بر اساس اين گزارش، برنامه‌هاي امروز انقلابيون يمن، نافرماني مدني، برپايي تظاهرات و حركت به سوي تصرف نهادهاي دولتي و اعتصاب غذا به مدت يك روز در سراسر يمن است.

جوانان انقلابي يمن همچنين طرحي موسوم به "پيشتازان پيروزي " را ارائه كردند كه هركسي بطور داوطلب مي‌تواند در آن شركت كند. بر اين اساس ساكنان شهر "صنعاء " در خيابان "ستين " تجمع خواهند كرد و تمام ساكنان استان‌هاي مختلف در ميدان‌هاي بزرگ شهرها جمع خواهند شد و پس از اداي نماز جمعه "تصميم نهايي " دو ركعت نماز "نصر يا حاجت " ادا خواهند كرد.

* طرح مشترك انقلابيون و احزاب اپوزيسيون براي سرنگوني رژيم صالح

اين در حالي است كه "محمد عبدالملك المتوكل " يكي از رهبران برجسته احزاب اپوزيسيون ديدار مشترك از اقدامات و هماهنگي‌هاي احزاب ديدار مشترك و جوانان انقلابي براي سرنگوني هرچه سريعتر رژيم حاكم خبر داد و گفت اولين اقدام ما به سقوط كشاندن شهرها و خارج كردن آنها از كنترل رژيم حاكم است.

وي افزود: عدم موفقيت طرح ابتكاري شوراي همكاري خليج فارس يمني‌ها را مصمم كرد كه رژيم حاكم را هر سريعتر سرنگون كنند و پس از آن قبايل مدني حفظ امنيت راه‌ها، بازارها، اماكن عمومي و شهروندان را برعهده خواهند گرفت.

متوكل اعلام كرد كه اكنون زمان آن فرا رسيده كه كميته‌هاي مختلف در استانها تشكيل شوند و بر برگزاري انتخابات شفاف شوراهاي محلي نظارت كنند و تمام اين اقدامات تحت نظارت شوراي ملي خواهد بود كه تمام نيروهاي انقلابي در آن نقش خواهند داشت.

* بمباران شمال صنعاء

اين در حالي است كه شخصيت‌هاي قبيله‌اي يمن در گفت‌وگو با رويترز اعلام كرده‌اند كه نيروي هوايي يمن مناطق مختلف در شمال پايتخت يمن را بمباران كرده است. با اين وجود هزاران يمني با تظاهرات‌هاي پياپي خواستار بركناري صالح هستند.

خبرگزاري رويترز همچنين اعلام كرد كه نيروهاي گارد رياست‌جمهور يمن كه تحت فرمان پسر علي عبدالله صالح هستند، تلاش دارند تا در استان جنوبي "حضرموت " پيشروي و آن را تحت كنترل خود بگيرند.

*جوانان انقلابي همچنان بدنبال تصرف كاخ رياست‌جمهوري

جوانان انقلابي يمن با برپايي تظاهرات بار ديگر اعلام كردند كه بايد به طرف كاخ رياست‌جمهوري حركت كنند و آن را تصرف كنند. اما مزدوران صالح تاكنون مقاومت كرده‌اند و مانع اين امر شده‌اند.

* تداوم سركوب خونين انقلابيون يمن

 

حمله ديروز مزدوران صالح به تظاهرات‌كنندگان و تحصن كنندگان در مقابل ساختمان استانداري "الحديدة " در غرب يمن موجب زخمي شدن ده‌ها انقلابي شد. با اين وجود تحصن‌كنندگان همچنان بر ضرورت كناره‌گيري صالح از قدرت تاكيد دارند.

در "ريف " واقع در استان "تعز " نيز 3 تن زخمي شدند. تظاهرات كنندگان در تعز نيز خواستار بركناري صالح هستند و طرح ابتكاري شوراي همكاري خليج فارس را محكوم مي‌كنند.

صبح امروز نيز يك تظاهرات‌كننده يمني ديگر در تعز هدف گلوله‌هاي نيروهاي امنيتيي يمن قرار گرفت و كشته شد. به اين ترتيب شمار كشته‌شده‌هاي اين شهر از يكشنبه تاكنون به 6 نفر رسيد.

 

زمان انتشار : 1390-01-01