۱۳۹۷/۰۱/۲۹
۳:۳۱ ب٫ظ

شاهدان عینی حاضر در صحنه می گویند: سومین سناریوی مربوط به این حوادث توسط حمایت مالی اسرائیلی انجام گرفته است. طبق گفته این افراد اسرائیل با تطمیع عده ای از فلسطنیان ناشناس، آنان را وارد مرزهای منطقه کرم ابو سالم نموده است تا پس از اجرای عملیات مذکور بار دیگر به مرزهای مشترک فلسطی

عادل امام مسئول حوادث تروریستی اخیر در منطقه سینا

 شهروندان رفح معتقدند که عادل امام مسئول حوادث تروریستی سینا می باشد.

به نقل از سایت خبری المنار، پس از روی دادن یکسری حوادث خونبار در مرزهای مشترک مصر با فلسطین اشغالی اهالی شهر رفح و گذرگاه ابو سالم می گویند که این وقائع تصادفی نبوده است.

ساکنان این منطقه معتقدند این حوادث که منجر به کشته شدن شانزده نفر شده است در پی سه سناریوی مختلف شکل گرفته است.

نخستین سناریو نیز معتلق به «عادل امام» بازیگر مصری می باشد که اخیرا در مجموعه تلویزیونی به نام «گروه عطاالله» به نقش آفرینی پرداخته است. این مجموعه که در ماه مبارک رمضان از شبکه های مختلف کشورهای عربی پخش می شود براساس داستانی با همین نام ساخته شده است و در اصل راوی سرقتی از یک بانک اسرائیلی در سرزمین های اشغالی می باشد. این سرقت فرصت خوبی را به نیروهای امنیتی اسرائیلی می دهد تا به اهداف توسعه طلبانه خود بیش از پیش بپردازند و به بهانه پیدا کردن سارقان بانک، اماکن مختلف سرزمین های اشغالی فلسطین را به قلمروی خود بیافزایند.

اما علی رغم داستان اصلی، فیلم مذکور تفاوت های بسیاری را در متن و فضای داستان ایجاد کرده است و با ساخت حال و هوایی طنز و کمدی به طور کل جو اصلی داستان را تغییر داده است.

بر همین اساس ساکنان این دو شهر معتقد هستند که فیلمبرداری بخش هایی از مجموعه «گروه عطا الله» در منطقه کرم ابو سالم و نشان دادن رشادت های نیروهای مصری در مقابله با ارتش اسرائیل مهمترین عامل به وجود آوردنده این حوادث بوده است. چرا که پس از پخش این بخش ها ارتش اسرائیل خبری را مبنی بر عقب نشینی نیروهای خود از این مناطق اعلام کرده بود و در پی آن نیز حوادث مذکور روی داده است.  

دومین سناریوی این حوادث به دلیل وجود کتیبه فلسطینی _ مصری روی داده است که گویا در مرزهای میان این کشور بوده است.

شاهدان عینی حاضر در صحنه نیز معتقدند سومین سناریوی مربوط به این حوادث توسط حمایت مالی اسرائیلی انجام گرفته است. طبق گفته این افراد اسرائیل با تطمیع عده ای فلسطنیان ناشناس آنان را وارد مرزهای منطقه کرم ابو سالم نموده است تا پس از اجرای عملیات مذکور بار دیگر به مرزهای مشترک فلسطین و مصر بازگردند.

http://www1.almanar.com.lb/adetails.php?fromval=2&cid=101&frid=41&seccatid=101&eid=282401

 

زمان انتشار : 1391-05-22