۱۳۹۷/۰۲/۰۵
۲:۱۵ ب٫ظ

وی اشاره کرد: شهر نجف اشرف و حرم امام علی (علیه السلام)، مرکز مهمی در تمامی جهان است که در آن می توان دید که مردم چگونه خداوند را عبادت می کنند و نماز می خوانند.

"میشل دیبوست" کشیش کاتولیک فرانسوی :

عتبات مقدس عراق ، بهترین مکان برای ارتباط انسانی میان تمامی ادیان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، "میشل دیبوست" کشیش کاتولیک فرانسوی به زیارت حرم مطهر حضرت امیر المؤمنین (علیه السلام) مشرف شد و از این زیارت ابراز خرسندی کرد.

این کشیش به همراه مسئولان آستان مقدس علوی از صحن های مختلف علوی بازدید کرد.

کشیش کاتولیک گفت: من یک کشیش مسیحی از کلیسای کاتولیک روم هستم که نزدیک پاریس زندگی می کنم و به مدت چند سال است که به عنوان حلقه وصل و هماهنگی میان مسلمانان و مسیحیان فرانسه از طریق مرکز گفتگوی "بیشوب" در پاریس کار می کنم.

وی افزود: این بسیار مهم است که نشست ها و گفتگو هایی میان پیروان ادیان مختلف انجام بگیرد و من زیاد به حقله های اتصال میان مسلمانان و کلیسای کاتولیک اعتقاد ندارم، بلکه باید حلقه های اتصال به طور کلی میان مسلمانان و مسیحیان برقرار باشد.

این کشیش مسیحی ادامه داد: انسانیت ویژگی مهمی برای ارتباط میان تمامی مردم از ادیان مختلف است و مهم نیست که این حالت برای شناخت دین یا هویت باشد، بلکه مهم این است که انسانیت قاعده اصلی ارتباط و احترام باشد و از طریق انسانیت ما می توانیم دین، اعتقادات و مراسم عبادی مردم را بشناسیم.

وی اشار کرد: شهر نجف اشرف و حرم امام علی (علیه السلام)، مرکز مهمی در تمامی جهان است که در آن می توان دید که مردم چگونه خداوند را عبادت می کنند و نماز می خوانند.

کشیش کاتولیک تاکید کرد: عتبات مقدس عراق بهترین مکانی است که انسان در آن معنویت و روحانیت را احساس می کند و می بیند که چگونه مردم به خداوند متعال تقرب می جویند و از این طریق به این شخصیت های مقدس و وجود خالق قادر ایمان می آورد.