۱۳۹۷/۱۲/۰۸
۴:۲۱ ب٫ظ

خانه حراج «کریستیز» در حراج آینده هنر عربی معاصر و مدرن در دبی، مجموعه‌ای از برجسته‌ترین آثار هنری از 12 مجموعه ویژه را ارائه می‌دهد.

عرضه آثار هنری از سوریه، فلسطین و مصر در حراج آینده کریستیز در دبی

به گزارش الأمه:
از جمله این آثار 3 اثر لبنانی از مجموعه هنری «مقبل»، 2 قطعه مصری از مجموعه کرونبرگ در استکهلم مربوط به دهه 60 قرن گذشته وجود دارد. علاوه بر این یک نقاشی پرتره از مجموعه ویژه هاله میدانی  معروف به «تأملات» نیز ارائه می‌شود که از ابداعات لؤی کیالی هنرمند سوری در دهه 60 است.

به گزارش «الشرق الاوسط» هنر فلسطین نیز جایگاه برجسته‌ای در این حراج دارد، به طوری که 3 اثر مهم شامل یک تابلو نقاشی بدون عنوان از نقولا الصایغ، یک تابلو بدون عنوان دیگر از نهیل بشاره (1919- 1997) و اثری از خلیل حلبی (1889- 1946) عرضه شده است.

این آثار که در آن دیدگاه هنری به شکل بسیار واضحی نمایان شده است، زبان هنر تجسمی در فلسطین در نیمه اول قرن بیستم را نشان می‌دهد.

در چهاردهمین دوره حراج کریستیز در خاورمیانه 3 اثر هنری از مروان هنرمند سوری (1934- 2016) نیز ارائه شده است.

مروان یکی از مهمترین نقاشان هنر مدرن در جهان عرب است که جهان در طول 6 دهه از آثار هنری وی بهره برده است. وی نماد ادغام سبک غربی با فرهنگ سوریه بود که آثار وی در موزه هنرهای معاصر پاریس، موزه گوگنهایم ابوظبی و موزه تیت مدرن لندن برای هنرهای مدرن به نمایش گذاشته شده است.

در اقدامی برای اعمال خیریه و آموزشی، تابلو بدون عنوان عارف الریس هنرمند لبنانی فروخته خواهد شد که مبلغ حاصل از فروش آن برای مستندسازی آثار هنری مؤسسه عارف الریس و ترمیم آن استفاده می‌شود.

هاله خیاط مدیر اداره هنری خاورمیانه و یکی از بزرگترین متخصصان کریستیز دبی گفت: «تنوع فراوانی در آثار ارائه شده توسط هنرمندان پیشکسوت و جوان وجود دارد و آثار هنرمندان پیشرو از فلسطین، مصر، سوریه و هنرمندان معاصر از امارات متحده عربی و سعودی ارائه شده است».

منبع: شرق الاوسط