۱۳۹۷/۱۰/۰۴
۱:۰۱ ب٫ظ

چهل‌ و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صوفی در پایتخت بلغارستان در حالی پایان یافت که رایزنی فرهنگی ایران با کتاب‌های مذهبی، اسلامی و تاریخی در این نمایشگاه حضور یافت.

عرضه کتب اسلامی و ایرانی در نمایشگاه بلغارستان

به گزارش الأمه:

 این دوره از نمایشگاه با حضور ناشران خارجی و بلغاری به كار خود پایان داد. رایزنی فرهنگی ایران در بلغارستان یكی از شركت‌كنندگان پرمخاطب این نمایشگاه بود.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب صوفیه از سوی انجمن كتاب بلغاری برگزار می‌شود. در دوره چهل‌وششم این نمایشگاه که در کاخ ملی فرهنگ صوفیه برگزار شد، بیش از ۲۰۰ ناشر از کشورهای مختلف از جمله ایران حضور داشتند.

در این دوره از نمایشگاه کشورهای آلمان، اتریش، سوئیس و لیختن‌اشتاین میهمانان ویژه بودند. در غرفه این کشورها کتاب‌های متنوعی مربوط به فرهنگ و ادبیات کشورهای آلمانی‌زبان با همکاری رایزنی‌های فرهنگی این کشورها نمایش داده شد.

رایزنی فرهنگی كشورمان در بلغارستان همچون دوره‌های مختلف این نمایشگاه با کتاب‌های مختلفی در موضوعات ایران‌شناسی، هنری (عکس، نقاشی، مینیاتور و نقاشی‌های استاد فرشچیان)، زبان و ادبیات فارسی (اشعار شعرای مختلف ایران با ترجمه به زبا‌ن‌های بلغاری و انگلیسی)، کتاب‌های نفیس (فارسی و انگلیسی)، کتاب‌های مذهبی، اسلامی و تاریخی، اندیشه‌ها و زندگینامه حضرت امام خمینی(ره) به زبان بلغاری، کتاب انقلاب اسلامی، کتاب‌هایی از اماکن تاریخی و گردشگری از شهرهای مختلف ایران به همراه آثاری از صنایع دستی ایرانی، حضوری چشمگیر در این دوره از نمایشگاه داشت که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

جانشین رئیس‌جمهور بلغارستان از جمله مخاطبان غرفه رایزنی فرهنگی ایران در این نمایشگاه بود.

آماده/عرضه کتب اسلامی ایرانی در نمایشگاه بلغارستان

 

منبع: ایکنا