۱۳۹۷/۱۱/۱۴
۳:۲۰ ب٫ظ

غرفه الازهر در پنجاهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره، اقدام به عرضه ۲۵ تألیف قرآنی ارزشمند به قلم اساتید و علمای این مرکز اسلامی کرده است.

عرضه ۲۵ تألیف قرآنی الازهر در نمایشگاه قاهره

به گزارش الأمه:

  «اعجاز قرآنی»، «عشق در قرآن»، «شیوه قرآن در بنای جامعه»، «شیوه تربیتی قرآن»، «روش‌های تفسیر قرآن»، «توحید در قرآن»، «انصاف قرآن نسبت به مخالفان» از جمله موضوعات کتب علوم قرآنی عرضه شده در غرفه الازهر است.

در غرفه الازهر همچنین، چندین تفسیر از کلام وحی در معرض دید عموم قرار گرفته که «خطوات التفسیر البیانی للقرآن» در دو جلد و «المختار من التفسیر القرآنی» به قلم  محمد رجب بیومی، از اساتید برجسته الازهر از جمله این کتب تفسیری است.

از دیگر آثار عرضه‌شده در این غرفه می‌توان به «شريعة القرآن الكريم من دلائل إعجازه»  به قلم محمد ابوزهره؛ «التفسير و رجاله» به قلم محمد بن عاشور؛ «بحث في ترجمة القرآن وأحكامها» به قلم شیخ محمد مصطفی المراغی و «القرآن و القتال» و کتاب «منهج القرآن في بناء المجتمع» به قلم شیخ محمود شلتوت اشاره کرد.

همچنین کتاب‎هایی در حوزه کودکان با موضوعات قرآنی همچون مجموعه «قصص قرآنی» که مشتمل بر داستان زندگی حضرت یوسف(ع)، حضرت موسی(ع)، حضرت سلیمان(ع)، حضرت ایوب(ع) است و وصایای لقمان به پسرش از دیگر آثاری است که در غرفه الازهر نمایشگاه قاهره در معرض دید عموم قرار گرفته است.

گفتنی است؛ پنجاهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره از روز چهارشنبه (سوم بهمن) با حضور عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر آغاز شد و تا دوشنبه (۱۵ بهمن) ادامه دارد.

 

منبع: ایکنا