۱۳۹۷/۰۸/۱۴
۶:۴۱ ب٫ظ

کودکان حاضر در پیاده‌روی اربعین با ذوق و شوق از دریافت عروسک‌های وُداد و هدیه زائران ایرانی استقبال کردند؛ کودکانی که خیلی از آن‌ها با وجود سن کم و جثه کوچکشان در ردیف خادمان زوار رابعین به همه مسافران کربلا خدمت‌رسانی می‌کردند.

عروسک‌های «وُداد» به دست کودکان اربعینی رسید+عکس و فیلم

به گزارش الأمه:

 گروه فرهنگی و جهادی «عهد» طی یک حرکت خودجوش فرهنگی طرح ساخت و توزیع عروسک‌های وُداد را برای هدیه به کودکانی که در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند، پیگیری کرد. کلمه عربی «وداد» به‌معنی دوستی و از اسامی شخصیت‌های کتاب درسی بچه‌های عراقی انتخاب شده است. از جهتی هدیه دادن به کودکان حاضر در اربعین همانند معنی نام وداد ایجاد الفت و دوستی در ملیت‌های مختلف شیعه برقرار و زمینه اتحاد بیشتر را برای فرهنگ‌ها ایجاد می‌کند.

عروسک‌های وداد برای پنجمین سال پیاپی میان کودکان خادم و زائر عراقی، اروپایی، ایرانی و... در مسیر پیاده‌روی اربعین توزیع شد. سال اول حدود 200 تا 300 عروسک توزیع شد و سال گذشته این تعداد به 700 عروسک رسید که کنار آن 1000 گلِ سر هم میان کودکان مختلف توزیع شد.

 

توزیع عروسک‌ها توسط اعضای گروه که در ساخت آن‌ها سهیم بوده‌اند و در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند، انجام شده است. این کار برای بچه‌ها در جریان پیاده‌روی خیلی جذاب است. بچه‌هایی که در جریان سفر متفاوت و سخت راهپیمایی خسته و خاکی شده‌اند و انتظار دریافت چنین هدیه‌ای را ندارند، برایشان خاطره جذاب و به‌یادماندنی رقم می‌خورد؛ به‌خصوص برای بچه‌های عراقی که خیلی اسباب‌بازی ندارند.

 

کودکان حاضر در پیاده‌روی اربعین با ذوق و شوق از دریافت عروسک‌های «وداد» و هدیه زائران ایرانی استقبال کردند، کودکانی که خیلی از آن‌ها با وجود سن کم و جثه کوچکشان اما در ردیف خادمان زوار اربعین، به همه مسافران کربلا خدمت‌رسانی می‌کردند و با کار کردن در راه امام حسین(ع)، خلوص را تمرین کردند. عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌ها، خاطراتی خوب و فراموش‌نشدنی را برای این کودکان به‌جای گذاشت.

 

 

منبع: تسنیم