۱۳۹۸/۰۹/۲۷
۹:۴۸ ق٫ظ

"عقل المبدع" تر جمه عربی کتاب "عقل درخشان" زندگی و خاطرات سردار شهید مقاومت اسلامی "حسّان اللّقیس" در لبنان منتشر شد.

عقل درخشان در لبنان منتشر شد

"عقل المبدع" تر جمه عربی کتاب "عقل درخشان" زندگی و خاطرات سردار شهید مقاومت اسلامی "حسّان اللّقیس" در لبنان منتشر شد.

عقل المبدع، نوشته حمید داودآبادی، که زمستان 1393 توسط نشر یا زهرا (س) در تهران منتشر شد، از سوی "دار الموده للترجمة و التحقیق و النشر" به مناسبت ششمین سالگرد شهید حسّان اللقیس، در 128 صفحه در بیروت منتشر شد.

«عقل درخشان» پیرامون زندگی فرمانده شهید مقاومت اسلامی لبنان «حسان اللقیس» می باشد که پاییز سال 1392 به دست مزدوران رژیم غاصب صهیونیستیِ اسرائیل در لبنان ترور شد. این کتاب، حاوی ناگفته هایی از زندگی شهید، تصاویر اختصاصی، خاطرات شخصی حمید داودآبادی از او، خاطرات شخصی شهید اللقیس، متن کامل مصاحبه منتشر نشده با حسان اللقیس همچنین اخبار و اطلاعات ویژه درباره ترور او است.

«حسان اللقیس» از فرماندهان حزب الله لبنان از مقامات نزدیک به «سید حسن نصرالله» دبیرکل این جنبش مقاومت بوده است و مسئول حزب الله در همان منطقه محل سکونتش یعنی «السان تیریز- الحدث» به شمار می رفت. گفته می شود که اللقیس در بخش فنآوری و ارتباطات از راه دور حزب الله فعالیت داشت و نقش مهمی در تعمیر سیستم ارتباطات راه دور حزب الله پس از آسیب های وارده از سوی اسرائیل در طول جنگ 33 روزه، ایفا می کرد. اما روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» ادعا کرده که این فرمانده حزب الله، رئیس بخش فن آوری و تسلیحات حزب الله بوده است.

اللقیس به ضرب گلوله هایی که از فاصله نزدیک شلیک شده بود با 5 تیر در سر و گردنش به شهادت رسیده که برخی منابع اعلام کرده اند که وی به ضرب 4 گلوله که به سوی کتف و سرش شلیک شده، به شهادت رسیده است. همچنین گفته می شود وی در پارکینگ منزلش ترور شده است.