۱۳۹۷/۰۶/۱۳
۳:۲۷ ب٫ظ

علمای بحرین با صدور بیانیه ای شعار عاشورای امسال ۱۴۴۰ هـ..ق را به عنوان «آخذ بقولک»(به دستور امام معصوم عمل می کنیم) اعلام کردند.

علمای بحرین شعارمحرم امسال را اعلام کردند

به گزارش  الأمه:

علمای بحرین روز گذشته با صدور بیانیه ای شعار عاشورای امسال 1440 هـ..ق را به عنوان «آخذ بقولک»(به دستور امام معصوم عمل می کنیم) اعلام کردند.

علمای بحرین در این بیانیه با اشاره به فرازی از زیارت جامعه کبیره تاکید کردند: ائمه راه رسیدن به خدا و هدایت انسان ها هستند و کسی که راه رسیدن به خدا باشد، باید با جدیت تمام و بدون هیچ شرطی به گفته او عمل کرد و این همان عمل به دین و اسلام حق و قرآن کریم و سنت طاهر است.

این علما افزوده اند: این سخن در زیارت بدان معنا است که حتی اگر تمام مردم با سخنان شما مخالفت کنند و حتی اگر این سخنان بر خلاف میل و خواسته و نظر ما باشد، ما به آن عمل می کنیم؛ چراکه مخالفت با شما مخالفت با خداوند عزوجل است.

در ادامه این بیانیه آمده است: در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و عاشورای شهادت و ایثار و شجاعت و صبر و سربلندی و تسلیم مطلق در برابر امر خداوند و عمل به دستور ولیّ خدا، این مناسبت را به تمام امت اسلام و آزادگان جهان به ویژه امام زمان(عج) و جانشینان برحقش یعنی مراجع تقلید و علمای اسلام به ویژه آیت الله شیخ عیسی قاسم تسلیت می گوییم و به ملت مؤمن و مسلمان بحرین اعلام می کنیم که شعار عاشورای امسال 1440 شعار «آخذ بقولک»(به دستور معصوم عمل می کنیم) است.

از تمام علما و سخنرانان و مداحان و شعرای حسینی و تمام مردان و زنان مؤمن در بحرین انتظار داریم با امکاناتی که در اختیار دارند در اعلام عمومی این شعار تلاش کنند.

 

منبع: حوزه نیوز