۱۳۹۷/۰۶/۰۳
۱۱:۴۸ ق٫ظ

آقای زین العابدین الشریفی رئیس خبرگزاری "مع الحسین" با حضور در محل رایزنی فرهنگی با حجت الاسلام اباذری رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و گفتگو نمود.

رئیس خبرگزاری "مع الحسین":

عوامل و مدرسه اهل بیت(ع) دو ملت ایران و عراق را بهم نزدیک کرده است

به گزارش الأمه:

در این دیدار آقای الشریفی ضمن ارائه گزارشی از تاسیس و فعالیتهای موسسه گفت: پس از اعلام تحریم های جدید امریکا علیه ایران بسیاری از مردم ، شخصیتها ، گروهها و احزاب عراقی حمایت خود را از جمهوری اسلامی اعلام نمودند.چراکه ایران در روزهای سخت در کنار مردم عراق بوده و از آنها حمایت نموده است به همین جهت همکاران و دوستان ما مبلغی را  اگرچه بسیار ناچیز برای کمک به جمهوری اسلامی جمع آوری نمودند.

وی در ادامه افزود: عوامل و مشترکات بسیاری دو ملت ایران و عراق را بهم نزدیک کرده است که مهمترین آنها مدرسه اهل بیت(ع) است.

 همچنین موقعیت منطقه ای ایران و عراق ضرورت همبستگی و همدلی مردم و مسئولین دو کشور را دو چندان نموده است.

وی همچنین گفت: علت دشمنی امریکا با ایران ایستادگی جمهوری اسلامی در مقابل تمام برنامه ها و نقشه های آنها منجمله موضوع فلسطین، تضعیف و تقسیم کشورهای اسلامی منطقه می باشد.

در ادامه جلسه رایزن فرهنگی ضمن تشکر از حضور و اعلام آمادگی موسسه جهت کمک به جمهوری اسلامی گفت: حمایت های مردم، مسئولین ، احزاب و گروههای عراقی ما را به آینده امیدوار می کند و همواره این پیام را به ما می دهند که ما کشور اسلامی همچون ایران را رها نکرده و بطرف آمریکا برویم و این نشان از بصیرت مردم عراق دارد.

حجت الاسلام اباذری در ادامه افزود: ما اگرچه در حال حاضر نیازی به کمکهای مالی دولت و ملت عراق نداریم اما این حرکت برای ما بسیار با ارزش می باشد و برای آن ارزش زیادی قائل هستیم.

در پایان رایزن فرهنگی خواستار تعامل و همکاری بیشتر موسسه با رایزنی فرهنگی شد.

شایان ذکر است خبرگزاری مع الحسین علاوه بر خبرگزاری یک موسسه فرهنگی است که وابسته به گروه و حزبی نبوده و با مساعدت مردم و اعضاء اداره می شود.

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران_بغداد