۱۳۹۹/۰۱/۲۵
۷:۱۶ ب٫ظ

مرکز جهانی فتواهای اینترنتی الازهر در ادامه اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، خواستار پیگیری روند نجات و رهایی از این بیماری شد.

فتوای الازهر درباره ضرورت پیگیری روند نجات از کرونا

به گزارش الأمه:

مرکز جهانی فتواهای اینترنتی الازهر اعلام کرد: پیگیری درباره ضروریات زندگی یک عبادت واجب و سنت هستی است که باید همراه با یقین به خداوند متعال باشد.

این مرکز تأکید کرد: دین ما دین توکل است نه اعتماد کردن صرف. همچنین دین عمل و امید است نه خمودی و کسالت. پیامبران و صالحان خدا نیز بر این عبادت تأکید کرده و به آن پایبند بودند.

الازهر به ماجرای حضرت موسی(ع) اشاره کرد و گفت: وقتی خداوند به او دستور داد که با عصایش دریا را بشکافد تا از دست فرعون و لشکریانش نجات یابد، او به خداوند توکل کرد.

این مرکز ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) نمونه والای این امر بود؛ او برنامه‌ریزی دقیقی درباره هجرت خود انجام داد و از افرادی نیز کمک گرفت و تدبیر درستی کرد و یقین داشت که خداوند او را خوار نخواهد کرد و همواره مؤید و یاری‌گر او خواهد بود. لذا به وجوب پیگیری مسائل ضروری با یقین به یاری خداوند پی می‌بریم.

مرکز جهانی فتواهای اینترنتی الازهر در پایان ابراز کرد: باید درباره درمان بیماری کرونا و نجات از آن پیگیر باشیم تا به نتیجه مطلوب دست یابیم و خداوند از ما راضی باشد.
آخرین آمارها از تعداد مبتلایان مصری به بیماری کرونا نشان می‌دهد که تاکنون ۲ هزار و ۶۵ مورد ابتلا به این بیماری ثبت شده است که ۱۵۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

منبع: ایکنا