۱۳۹۹/۰۱/۲۰
۵:۳۹ ب٫ظ

شیخ ستار المرشدی تولیت آستان مقدس عسکری در نشست دوره ای خود با خادمان حرم امامین عسکریین (ع) و رزمندگان تیپ امام هادی (ع) وابسته به حشد الشعبی، به بررسی اهم اقدامات در مقابله با ویروس کرونا پرداخت.

فتوای جهاد ما را از داعش و فتوای همبستگی از فقر نجات می‌دهد

به گزارش الأمه:

شیخ ستار المرشدی تولیت آستان مقدس عسکری در نشست دوره ای خود با خادمان حرم امامین عسکریین (ع) و رزمندگان تیپ امام هادی (ع) وابسته به حشد الشعبی، به بررسی اهم اقدامات در مقابله با ویروس کرونا پرداخت.

شیخ المرشدی در سخنان خود از موضع گیری های مرجعیت دینی به ویژه آیت الله سیستانی تشکر و قدردانی کرد و گفت: اگر این بزرگواران که نماینده حضرت صاحب الزمان (عج) هستند، نبودند ما در این بحران و بحران های دیگر غرق می شدیم. همانطور که فتوای جهاد کفایی ما را از داعش نجات داد، امروز فتوای همبستگی فقرا را نجات می دهد.

وی از تلاش هایی کادر پزشکی تشکر کرده و به بیانیه آیت الله سیستانی مبنی بر اینکه حضور آنان در بیمارستان مثل حضور در میدان جنگ است، اشاره کرد و از موکب های همبستگی اجتماعی و نقش بزرگ آنان در این بحران قدردانی نمود.

تولیت آستان عسکری با بیان اینکه این بلا تمامی جهان را فراگرفته و هنوز مردم به درگاه الهی روی نیاورده اند، گفت: ما باید حقیقتاً به خودمان بیاییم تا این ویروس همه گیر از ما برداشته شود و رحمت الهی بر جهانیان نازل شود.

شیخ المرشدی ادامه داد: امروز ابر قدرت های جهان شهروندان خود را به آمادگی برای جدایی از عزیزان دعوت می کنند و در برابر این ویروس درمانده شده اند، لذا باید خطرناک بودن این مسئله را درک کرد و به قرنطینه که ما را از ابتلا به این ویروس حفظ می کند، پایبند باشیم؛ چراکه اگر مردم به این توصیه ها پایبند نباشند، با پای خود به کام مرگ می روند.

وی مهمترین تدابیر مقابله با ویروس کرونا را تضرع و توسل به خداوند متعال دانست و خادمان حرم امامین عسکریین (ع) را به توسل و توجه به مقام اهل بیت (علیهم السلام) دعوت کرد.

تولیت حرم امامین عسکریین (ع) اشاره کرد: مردم جهان در خانه خود قرنطینه شده و خادمان آستان عسکری در منزل حضرت صاحب الزمان (عج) و تحت حمایت آن حضرت که اگر نبودند زمین با اهل آن نابود می شد، قرار دارند، لذا ما به عنوان خادمان این حرم مقدس باید به وسیله این بزرگواران به درگاه الهی دعا و توسل داشته باشیم. مؤمن باید همانند کودکی به آغوش مادرش پناه می برد، به درگاه الهی روی بیاورد و پناهگاه ما در نزد خداوند، همان خانه امام (ع)؛ تنها خانه امام زمان (عج) در سامرا است.

وی افزود: ما در منزل حضرت مهدی (عج) جمع شدیم تا از این بلا شکوه کرده و به نیابت از مردم جهان دعا و توسل داشته باشیم. خدا را شکر می کنیم که در خانه آن حضرت قرنطینه هستیم و امروز همه برای دفع این بلا نیازمند دعای خادمان حرم امامین عسکریین (ع) هستند.

 

منبع: حوزه نیوز