۱۳۹۷/۰۹/۱۳
۱:۰۰ ب٫ظ

مقامات سعودی درحالی قبطی های مسیحی مصر را برای برگزاری مراسم عشای ربانی در پایتخت این کشور دعوت کردند که به نظر می رسد هدف آن زمینه چینی برای حضور مسیحیان صهیونیستی در این کشور باشد.

فرش قرمز ریاض به صهیونیستها با دعوت برای «عشای ربانی»

به گزارش الأمه:

 عربستان از روزهای گذشته شاهد حضور یک هیئت از کلیسای ارتدوکس مصر به ریاست «اسقف کلیسای قبطی های» شبرا الخیمه در شمال قاهره بوده است و این سفر به دعوت دیوان پادشاهی عربستان انجام گرفته است.

این اسقف کلیسای قبطی ها در اظهاراتی اعلام کرد که اولین آیین عشای ربانی در ریاض عربستان انجام گرفته است و سالنی در این شهر برای برپایی این مراسم با حضور دهها قبطی در نظر گرفته شد.

 

وی گفت که این سفر نخستین سفر به عربستان بوده است و قبطی ها این مراسم را در کشور دومشان برگزار می کنند.

این اسقف افزود: این سفر تا 17 دسامبر ادامه دارد.

 

برپایی مراسم عشای ربانی در این کشور با حضور تعدادی از قطبی های مقیم عربستان که برای نخستین بار در تاریخ این کشور به شمار می آید، بحث و جدلهایی را به همراه داشته است. به نظر می رسد که عربستان از این اقدام به دنبال اهداف خاصی و ویژه است و می خواهد فضاسازی مناسبی را برای حضور گروههای دیگر در این کشور مهیا کند.

برهمین اساس، قرار است که سومین مراسم عشای ربانی امروز (یکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷) در سفارت مصر در عربستان انجام گیرد و احتمال می رود که اسقف منطقه شرقیه در عربستان در این مراسم دعوت باشد.

 

سفر این اسقف مصری به عربستان پس از سفر «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان انجام گرفته است و این سفر در راستای وعده های بن سلمان مبنی برساخت کلیسا برای مسیحیان انجام گرفته است.

 این اسقف درحالی وجود کلیسا در این سرزمین را نفی می کند، اما خبرها از ساخت یک کلیساها در این کشور خبر می دهد.

 

به نظر می رسد که دعوت مقامات سعودی از کلیسای قبطی های مصر در راستای اهداف پشت پرده شان به منظور ساخت کلیسایی برای مسیحیان صهیونیست است.

کشوری که تا دیروز مسیحیان برای ادای مناسک دینی شان دچار مشکل بودند و در مکان های ویژه عبادت می کردند و از خطر بازداشت و زندانی شدن شکایت داشتند، متحول شده است و امروز می خواهد به بازسازی کلیسای تاریخی در شهر الجبیل و ساخت کلیساهای دیگر اقدام کند.

 

خبرها درباره برپایی مراسم عشای ربانی در عربستان غافلگیر کننده نبود، چرا که «جوئل روزنبرگ» » رئیس صهیونیستی هیئت انجلیک های آمریکا در نوامبر گذاشته فاش کرد که محمد بن سلمان وعده بازکردن کلیساها در این کشور را داده است، اما باید شرایط دینی و مردمی را برای پذیرش این دین جدید در جزیره العرب فراهم کند.

«عبدالعزیز آل سعود» موسس عربستان با تمسک به حدیث نبودی«دو دین در جزیره العرب جمع نمی شود» به اخراج یهودیان نجران به یمن اقدام کرد، اما ولیعهد سعودی به روزنبرگ وعده داد تا از علمای این کشور بخواهد که جزیره العرب در این حدیث را تنها مکه و مدینه معنی کنند و به این ترتیب زمینه برای افتتاح کلیسا در این کشور مهیا می شود.

 

منبع: شبستان