۱۳۹۹/۰۱/۱۸
۸:۴۳ ب٫ظ

حاج صفیه، بانوی روشندل مصری ۵۶ سال دارد. او هنگام استفاده از مترو برای رفتن به محل کار، قرآن را حفظ و آیات وحی را مرور می‌کند.

فرصت حفظ قرآن برای بانوی روشندل مصری در خطوط مترو

به گزارش الأمه:

در یکی از سالن‌های مترو ویژه بانوان هر روز می‌نشیند و توجه مسافران را به کتابی که در دست دارد جلب می‌کند. در این کتاب آیات قرآن به خط بریل نوشته شده است. او این آیات را هر روز می‌خواند و مرور می‌کند.

در روزگاری که برخی حتی فرصت کافی برای انجام کارهای روزانه ندارند، حاج صفیه ۵۶ ساله توانسته است ۷ جزء از قرآن را حفظ کند. وی هنگام رفتن به محل کار از شهر «حلوان» مصر به دانشگاه عین شمس از وقتش در مترو برای حفظ و مرور آیات قرآن بهره می‌برد.

او با وجود کهولت سن در مراکز حفظ قرآن منطقه عین حلوان، حفظ قرآن را دنبال می‌کند و پس از پایان کار به این مراکز می‌رود و از این کار خسته نمی‌شود.

حاج صفیه پیش از رسیدن به ایستگاه مقصد قرآن بریل را می‌بندد و قرآنی معمولی را درمی‌آورد و از یکی از بانوان می‌خواهد که برای مرور آیات حفظ شده به او کمک کند و دیگر بانوان حاضر با تعجب و تحسین به او نگاه می‌کنند.

این بانوی مصری در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری الشروق می‌گوید: حفظ قرآن را از سال ۲۰۰۹ آغاز کردم و پدرم در این راه مشوق و همراهم بود. تحصیلاتم را با خط بریل به پایان رسانده‌ام و در دانشگاه جامعه‌شناسی خوانده‌ام.

این بانوی مصری در پایان تأکید می‌کند: آرزو دارم مردم یکدیگر را به قرائت و حفظ قرآن تشویق کنند، زیرا دنیا برای تقرب به پیشگاه الهی ارزش هیچ چیز را ندارد.

 

منبع: ایکنا