۱۳۹۷/۰۲/۱۶
۸:۴۰ ب٫ظ

امیر منطقه شیعه‏ نشین الشرقیه برای تشکر از تلاش فرماندهان نظامی و مدیران زندان این استان در کنترل اوضاع دمام، قطیف و احساء، ضمن ارتقاء رتبه، به آنها مدال داد!

فرمانده نظامیان و رئیس زندان الشرقیه مدال گرفتند!

محمد بن فهد بن عبدالعزیز امیر منطقه شیعه‏ نشین و نفت‏ خیز الشرقیه عربستان و فرزند ملک فهد پادشاه پیشین این کشور، به تعدادی از مسئولان نظامی، انتظامی، قضایی و امنیتی این استان به خاطر تلاششان برای کنترل اوضاع ناآرام هفته‏‌های گذشته، ضمن ارتقاء رتبه و درجه آنها، مدال اعطا کرد!

امیر منطقه الشرقیه اخیرا در همایشی در این استان ضمن تمجید از مردم کشورش که به نظم عمومی و نیز قوانین پادشاهی(!) پای‏بندند، به خاطر تحملشان نسبت به اوضاع ناآرامی که عده‌‏ای قلیل در هفته‏‌های گذشته ایجاد کرده بودند، تشکر کرد! این در حالی است که طبق گفته رسانه‏‌های بین‏‌المللی، بیشتر قریب به اتفاق مردم این منطقه از اوضاع فعلی کشور و تبعیضاتی که دولت مرکزی در حق شیعیان روا می‏دارد، بسیار ناراضی هستند.

همچنین محمد بن فهد از سرهنگ "سعد مصلح الثبیتی" رئیس پلیس الشرقیه، "سرهنگ عبدالله البوشی" رئیس زندان‏های این استان و سرهنگ "سعود اللویم" فرمانده اطلاعات الشرقیه تمجید کرد! تعدادی از افسران نیز ارتقاء رتبه دریافت کردند! این افراد برای سرکوب و تظاهرات مسالمت‏آمیز هفته‏های اخیر شهرهای دمام، قطیف، احساء و دیگر شهرهای شیعه‏نشین الشرقیه تمام تلاش خود را به خرج داده بودند!

گفتنی است در روزهای برگزاری راهپیمایی‏ها و اعتراضات مدنی شیعیان عربستان، دانشگاه‏ها و مؤسسات آموزش عالی شهرهای الشرقیه تعطیل شده بود و دانشجویان غیربومی به زور به شهرهای خود بازگردانده شده بودند! همچنین دانشجویان شیعه عربستانی که در بحرین تحصیل می‏کنند، به خانه‏های خود بازگردانده شده‏اند.

 

زمان انتشار : 1390-01-15