۱۳۹۸/۰۶/۰۳
۵:۴۶ ق٫ظ

فعالیت فرهنگی اثرگذار در مناطق مختلف و در میان رزمندگان مقاومت، از جمله اقدامات شاخص لشکر فاطمیون در سوریه است؛ لشکری آماده رزم که با وجود انحلال حکومت نامشروع داعش هنوز در سوریه حضور دارد و در راه پاکسازی این کشور از ته‌مانده تروریست‌ها شهید می‌دهد.

فعالیت‌های فرهنگی رزمندگان فاطمیون در سوریه+ عکس

به گزارش الأمه:

 هرچند پایان حکومت داعش در سوریه اعلام شده است و به غیر از چند گروهک محدود از جمله جبهه النصره، تروریست‌ها قدرت چندانی در شهرهای سوریه ندارند، اما رزمندگان فاطمیون همچنان برای امنیت حریم اهل بیت(ع) در این کشور آماده رزم هستند و در راه‌ پاکسازی شهرهای مختلف از لوث تروریست‌ها شهید می‌دهند.

رزمندگان مدافع حرم افغانستانی از لشکر فاطمیون در سوریه برای کسب آمادگی جسمانی به تمرین‌ نظامی و فعالیت‌ فرهنگی اثرگذار در مناطق مختلف سوریه و در میان خود رزمندگان مقاومت مشغولند. تصاویری از فعالیت‌های فرهنگی اخیر رزمندگان افغانستانی فاطمیون در جبهه مقاومت سوریه توسط مرکز رسانه‌ای فاطمیون منتشر شده است.

رزمندگان فاطمیون همزمان با عید غدیرخم برنامه‌های فرهنگی مختلفی در شهرهای مختلف سوریه از جمله حلب و دمشق برگزار کردند. برپایی ایستگاه صلواتی شهدای فاطمیون به‌مناسبت عید غدیر و توزیع شیرینی و شربت برای مردم محله زینبیه دمشق توسط رزمندگان فاطمیون از جمله این برنامه‌ها بود.

رزمندگان فاطمیون در منطقه عملیاتی حلب نیز جشن عید غدیر را برگزار کردند. رزمندگان فاطمیون در تیپ امام رضا(ع) جشن باشکوه عید سعید غدیر خم و عید ولایت امیرالمومنین(ع) را با شکوه تمام برپا کردند.

جشن شب عید غدیر در میان رزمندگان فاطمیون با حضور نماینده ولی فقیه و مسئول فرهنگی فاطمیون در دمشق نیز برگزار شد.

مراسم باشکوه نماز عبادی - سیاسی جمعه، با حضور پرشور رزمندگان فاطمیون به امامت نماینده ولی فقیه در سوریه؛ در حرم حضرت زینب(س) برگزار شد. آیت‌الله طباطبایی به‌دلیل حضور رزمندگان فاطمیون در مراسم چند جمله‌ای به زبان فارسی صحبت کرد و به آنان خیرمقدم گفت.

بازدید رزمندگان فاطمیون از قلعه تاریخی حلب طی روزهای اخیر یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی فاطمیون بود. قلعه تاریخی شهر حلب از‏ زمان رومی‌ها برجای مانده و در دوران جنگ‌های صلیبی یکی از پایگاه‌های اصلی صلیبیون در نبرد با مسلمانان بوده است. عمارت اصلی قلعه توسط «سیف الدوله‏ حمدانی» حاکم موصل، حلب و رقه در سده چهارم ساخته شده است؛ این دژ باستانی با پله‌هایی از سنگ به خارج مرتبط است و گرداگرد آن خندقی به عمق 100 متر و عرض 200 متر حفر شده که‏ ارتفاع بالا تا کف آن به 400 متر می‌رسد.

همچنین فاطمیون به‌مناسبت روز عرفه و عید سعید قربان مراسم‌های فرهنگی و اعتقادی مختلفی در سوریه برگزار کردند که قرائت دعای پرفیض عرفه، اقامه نماز عید سعید قربان به امامت یکی از روحانیون مجاهد فاطمیون، ذبح گوسفند از محل نذورات رزمندگان و توزیع گوشت قربانی بین رزمندگان فاطمیون در تیپ حضرت ابالفضل العباس(ع) از جمله این برنامه‌ها بود.


منبع: تسنیم