۱۳۹۷/۰۲/۰۲
۲:۱۹ ب٫ظ

ابراهیم نصرالله نویسنده فلسطینی مسئله بغرنج سرزمین خود را امتحانی برای وجدان جهانی برشمرد و درمورد رژیم صهیونیستی گفت: اگر این رژیم نژادپرست حتی در یک جزیره دورافتاده در غرب و یا شرق این کهکشان قرار داشت، باز هم ما باید با این رژیم مخالف می‌بودیم. باید با این رژیم خون‌ریز که به

فلسطین آزمایشی برای وجدان جهانی

به مناسبت شصت و چهارمین سال مهاجرت فلسطینیان از سرزمین آبا و اجدادیشان، نشستی در دوحه برگزار شد.

به نقل از سایت خبری جزیره نت، نشستی با حضور نویسنده فلسطینی ابرهیم نصرالله در زمینه تجربه نویسندگی وی، در دوحه یکی از شیخ‌نشین‌های امارات متحده عربی، برپا شد.

«شکست و تجربه.. از نگاه انسانی و ابداعی» عنوان مطالبی بود که نصرالله در این نشست به آن‌ها پرداخت. گفته‌های وی همچنین به شرح تجربه نویسندگی خود، بحران هویت و مشکلات فرد به عنوان شخص بی‌پناهی که در چهار سوی این جهان طعم تلخ آوارگی را چشیده است، پرداخت.

 نصرالله به اهمیت امید و قدرت روحی و روانی خود در نویسندگی اشاره کرد و گفت: من به عنوان یک نویسنده فلسطینی باید با قدرت روحم به نویسندگی می‌پرداختم، با قدرت خاطرات خویش و البته قدرت امید و آرزو. این‌ موارد در مسیر نویسندگی راه‌گشای من بودند و مرا به جلو می‌بردند.

این نویسنده فلسطینی برای تعبیر احساسش به عنوان یک فلسطینی بخش‌هایی از کتاب «روزگار اسب‌های سفید» خود را در این نشست برای حضار قرائت کرد: من برای پیروز شدن، مبارزه نمی‌کنم.بلکه من برای گرفتن حقم مبارزه می‌کنم. برای آن که حقم را از من نگیرند، تلاش می‌کنم. در طول تاریخ هیچ ملتی نبوده که از ابتدای تاریخ تا به انتها همیشه پیروز بوده باشد. من تنها از یک چیز می‌ترسم. از این می‌ترسم که تا همیشه شکست‌خورده بمانیم. زیرا کسی که همیشه شکست بخورد، دیگر نمی‌تواند برخیزد. به آن‌ها بگو تمام سعی خود را انجام دهند که مبادا تا همیشه شکست‌خورده باقی بمانند.

وی همچنین در این نشست به نگاه خود نسبت به نویسندگی نیز اشاره داشته است. او در این زمینه گفت: از همان آغاز نویسندگی می‌دانستم که برای نوشتن باید چیزهای بسیاری داشت. نویسنده باید برای نویسندگی خالص باشد. نویسنده باید نسبت به نوشتن بخشنده باشد تا نوشتن نیز با او بخشنده باشد.

این نویسنده فلسطینی مسئله بغرنج سرزمین خود را امتحانی برای وجدان جهانی برشمرد و درمورد رژیم صهیونیستی گفت: اگر این رژیم نژادپرست حتی در یک جزیره دورافتاده در غرب و یا شرق این کهکشان قرار داشت، باز هم ما باید با این رژیم مخالف می‌بودیم. باید با این رژیم خون‌ریز که به آسانی جان انسان‌ها را در شرق و غرب جهان می‌ریزد، مخالف می‌بودیم.  

 

زمان انتشار : 1391-03-03