۱۳۹۷/۰۳/۰۳
۱۰:۵۲ ب٫ظ

سخنگوي وزارت امور خارجه فيليپين با 'عملي' خواندن مناسبات ديپلماتيك فيليپين با دولت ليبي بر ادامه تماس و تعامل با دولت 'معمر قذافي' تاكيد كرد.

فیلیپین مناسبات خود را با دولت لیبی حفظ می کند

روزنامه 'اينكوايرر' چاپ فيليپين روز چهارشنبه نوشت: وزارت امور خارجه فيليپين روابط ديپلماتيك خود را با كشور انقلاب زده ليبي 'عملي' توصيف كرد.

'ادواردو مالايا' معاون وزير خارجه و سخنگوي وزارت امور خارجه فيليپين گفت: دولت فيليپين 'از قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل در زمينه ممنوعيت پرواز 'عليه رژيم 'معمر قذافي' به منظور جلوگيري از بروز بحران جدي بشري در اين كشور آفريقايي تبعيت مي كند'.

اما درعين حال، فيليپين به روابط خود با دولت ليبي نيز ادامه مي دهد.

مالايا در گفت وگو با اينكوايرر گفت: 'حفظ مناسبات با دولت طرابلس به ما امكان داده است تا بتوانيم بهتر از كارمندان فيليپيني در ليبي حمايت كنيم.'

وزارت امور خارجه فيليپين گفت: كمتر از دو هزار نفر از كاركنان فيليپين در خارج از اين كشور كه عمدتا پرستاران و وابستگان آن ها هستند در ليبي مانده اند. تا روز گذشته (سه شنبه) حدود ده هزار نفر از اين كاركنان كه از ليبي گريخته بودند به كشورشان بازگشته اند.

مالايا كه به عنوان سفير فيليپين در مالزي نيز برگزيده شده است ، خاطرنشان كرد: 'دولت فيليپين همچنان با دولت ليبي در تماس و تعامل خواهد بود'.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-01