۱۳۹۷/۱۰/۲۲
۶:۲۷ ب٫ظ

در سومین برنامه از دور جدید سینماتک فیلم سینمایی « عیون الحرامیه » اثر کارگردان فلسطینی خانم « نجوی نجار » به روی پرده می رود.

سینمای فلسطین بار دیگر در سینماتک تهران

فیلمی الهام‌گرفته از انتفاضه مسجدالاقصی

به گزارش الامه

در سومین برنامه از دور جدید سینماتک فیلم سینمایی « عیون الحرامیه » اثر کارگردان فلسطینی خانم « نجوی نجار » به روی پرده می رود.

این فیلم که برگرفته از داستان واقعی عملیات مسلحانه‌ای است که در سال 2002 در منطقه‌ای به نام «عیون الحرامیه» صورت گرفت و در جریان آن 11 سرباز اسرائیلی و 2 شهرک‌نشین توسط یک مجاهد قناصه‌ به دست فلسطینی کشته شدند.

رژیم صهیونیستی دو سال از یافتن این مجاهد فلسطینی به نام «ثائر حماد» که این عملیات را در نهایت مهارت و در جریان انتفاضه الاقصی و برای گردان‌های الاقصی انجام داد، عاجز بود.

در این فیلم که بازیگران مطرح مصری و الجزایری بازی می‌کنند به روایت نبرد همزمان فلسطینی‌های غیرتمند با دشمن اشغالگر و خائنان به آرمان فلسطین می‌پردازد.

«عیون الحرامیه» پیش از این در جشنواره فجر شرکت کرده و همچنین نماینده سینمای فلسطین برای شرکت در اسکار در سال 2015 بود.

این فیلم سه شنبه این هفته 25 دی ماه از ساعت 18 در سالن سوره حوزه هنری پخش می شود و حضور برای عموم آزاد است.

بنابر این گزارش، دور جدید سینماتک تهران با همکاری مرکز مطبوعات و انتشارات حوزه هنری و پایگاه الامه(پایگاه مطالعات بین الملل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی) وابسته به دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار می شود.

در این دور جدید که با عنوان «سینمای قریب» آغاز به کار می کند محوریت با سینمای مستند و داستانی جهان عرب است و در آن آثار تحسین شده و دیده نشده سینمای مصر، سوریه و فلسطین عرضه می شود.