۱۳۹۷/۰۲/۳۱
۲:۱۴ ب٫ظ

فیلم مستند در مورد کشته شدن اعضای یک خانواده فلسطینی به دست نظامیان رژیم صهیونیستی برنده جایزه بهترین مستند جشنواره کن شد.

فیلم «کشتار مردم غزه» برنده جایزه بهترین مستند جشنواره «کن»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، جایزه مستند «چشم طلایی» در فستیوال فیلم کن برای فیلم «جاده سامونی» به استفانو ساوونا رسید.

این فیلم که از بخش دوهفته کارگردانان وارد فستیوال شده بود برای «نحوه فیلمبرداری هوشمندانه، فاصله درست در نقطه دید، بینش حساس و استفاده فوق‌العاده و ظریف از انیمیشن به منظور قوی کردن داستان‌سرایی» به عنوان برنده این جایزه برگزیده شد.

این فیلم که بخشی از آن به صورت لایو-اکشن و بخشی دیگر به صورت فیلم انیمیشن درست شده داستان کشتار ۲۹ فلسطینی در سال ۲۰۰۹ را تعریف می‌کند. این پروژه از میان ۱۷ فیلم معتبر برای دریافت جایزه، از جمله فیلم «پاپ فرانسیس: مرد قول‌هایش» ساخته ویم وندرس و «ویتنی» ساخته کوین مک‌دونالد درباره ویتنی هیوستون خواننده فقید به عنوان برنده جایزه چشم طلایی معرفی شد.

امسال، امائوئل فینکیل کارگردان برنده جایزه سزار به عنوان رییس هیات داوران بخش جایز چشم طلایی انتخاب شده بود و لولیتا چاما بازیگر، کیم لونگینوتو کارگردان بریتانیایی برنده جایزه بفتا، ایزابل دانل منتقد فیلم و پل استورتز کارگردان از دیگر اعضای آن بودند.

این هیات داوران همچنین اشاره ویژه خود را به مارک کازینز برای فیلم «چشمان اورسون ولز» و میشل توسکا برای «آزادی» اختصاص داد.

برنده این جایزه سالانه برای فیلم‌های غیرداستانی از میان تمام فیلم‌های مستند شرکت‌کننده در فستیوال فیلم کن در سراسر بخش‌های مختلف از جمله انتخاب‌های رسمی، نوعی نگاه، نمایش‌های ویژه و خارج از رقابت، فیلم‌های کوتاه، کلاسیک‌های کن، دوهفته کارگردانان، هفته منتقدان و بخش ACID انتخاب می‌شود.

این جایزه در سال ۲۰۱۵ و با حمایت فستیوال توسط اتحادیه نویسندگان فرانسه (SCAM) پایه‌گذاری شد. انستیتوی صوتی‌بصری ملی فرانسه و کمپانی آدینز از دیگر حامیان اصلی آن بودند.