۱۳۹۹/۰۳/۱۹
۹:۴۹ ق٫ظ

«میسور شایب»، جوان ۳۵ ساله الجزایری و مهندس زیست‌شناسی است. او در مسابقات بین‌المللی قرآن «محمد حسین الحمامی»، قاری شهیر مصری، که در شبکه‌های اجتماعی برگزار کرد، رتبه دوم را کسب کرد.

قاری الجزایری رتبه دوم مسابقات قرآن «الحمامی» را کسب کرد

به گزارش الأمه:

به نقل از پایگاه خبری «الشروق» الجزایر، میسور شایب از اهالی استان «الشلف» الجزایر و ۳۵ ساله است. او ازدواج کرده و یک فرزند دارد.

وی با معرفی خود در گفت‌و‌گو با الشروق گفت: نماینده استانی در تعدادی از مسابقات ملی الجزایر بوده‌ام که شاخص‌ترین آنها «تاج القرآن» در سال ۲۰۱۸ در تلویزیون الجزایر، مسابقه «الماهر» و مسابقه دانشگاهی «فارس القرآن» بوده است.

این قاری الجزایری افزود: استاد موقت دانشگاه «الشلف» بوده‌ام و اکنون نماینده پزشکی در یکی از شرکت‌های خصوصی هستم. در سال آخر دانشگاه به ترتیل و تجوید قرآن روی آوردم و تا حدودی مشتاق یادگیری احکام تجوید بودم.

میسور شایب تصریح کرد: لوح‌های فشرده از تلاوت‌های «ایمن سوید» (ایمن رشدی سوید، از اساتید برجسته قرائات عشر و تجوید و متولد سوریه) را تهیه و شروع به یادگیری قرآن کردم. سپس به نزد شیخ بورحله، شیخ مسجدمان، رفتم و از او احکام تجوید را آموختم. پس از آن با «الیاس شهره»، از شیوخ قرآن استان الشلف، ارتباط برقرار کردم و از او چیزهای زیادی یاد گرفتم و ارتباطم با این استاد قرآن همچنان ادامه دارد.

وی درباره نحوه شرکت در مسابقه قرآنی که اخیراً «محمد حسین الحمامی»، قاری قرآن مصری، در شبکه‌های‌ اجتماعی فیس‌بوک و توئیتر برگزار کرد گفت: تصادفی و از طریق فیس‌بوک از این مسابقه، که هدف از آن کشف استعدادهای قرآنی بود، باخبر شدم و در نخستین دوره، که در سه رشته برگزار شد، در بخش ترتیل شرکت کردم.

میسور شایب ادامه داد: این مسابقه بین‌المللی بود و نمایندگانی از کشورهای مختلف در آن شرکت داشتند و با نظارت کمیته‌ای تخصصی از داوران قرائات عشر کبری و صغری (از قرائت‌های قرآنی مرسوم در جهان عرب) همچون احمد سمیر عوض و شیخ ابراهیم المغربی برگزار شد.

این جوان الجزایری یادآور شد: در این رقابت از شرکت‌کنندگان درخواست شد که ویدئویی از تلاوت سوره حجرات را از طریق واتساپ برای برگزارکنندگان ارسال کنند و این رویداد هفته اول رمضان برگزار و ۲۷ رمضان نتایج آن اعلام شد و توفیق داشتم که به عنوان نماینده الجزایر مقام دوم را، با تفاوت نیم امتیاز از نفر اول که از مصر بود، کسب کنم.

وی در پایان ضمن قدردانی از کسانی که او را در این مسیر قرآنی تشویق و کمک کرده‌اند، توجه همگانی به حفظ و تلاوت را خواستار شد و گفت: چیزی بهتر از قرآن نیست و اگر نیت خالص باشد، قرآن مایه برکت است.

 

منبع: ایکنا