۱۳۹۸/۱۱/۰۲
۸:۰۰ ق٫ظ

موزه ملی اسکندریه مصر از ۲۲ دی‌ماه اقدام به برگزاری نمایشگاه ادیان سه‌گانه اسلام، مسیحیت و یهودیت در این موزه کرده و در آن نسخه‌ای از قرآن دوره مملوکی را در معرض دید عموم قرار داده است.

قرآن تاریخی؛ زینت‌بخش نمایشگاه ادیان اسکندریه

به گزارش الأمه:

ابتسام خلیل، مدیرکل موزه ملی اسکندریه، در این باره گفت: این نمایشگاه به مدت سه ماه تا ماه مارس میلادی ادامه دارد و در آن مجموعه کمیابی از آثار مربوط به ادیان آسمانی اسلام، مسیحیت و یهودیت به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: این نمایشگاه شامل شش قطعه از میراث دینی یهودیت است که در این آثار دو صندوق استوانه‌ای یکی ساخته شده از چوب و پوشیده از مخمل قرمز و دیگری صندوقی روغنی مزین به نوشته‌های عبری دیده می‌شود.

ابتسام خلیل تصریح کرد: مجموعه‌ای از آثار مسیحی نیز در نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته که یکی از آن‌ها ظرفی مخصوص نگهداری روغن غسل تعمید (از آیین‌های مسیحی) است.

مدیر موزه ملی اسکندریه درباره آثار اسلامی نمایشگاه بیان کرد: شاخص‌ترین این آثار، قرآن مربوط به دوره مملوکی به خط یاقوت بن عبدالله است که در سال ۶۷۴ قمری نگاشته شد و متعلق به ۷۶۷ سال پیش است.

وی گفت: چراغ‌های مورد استفاده برای روشنایی مساجد متعلق به دوره مملوکی، لامپ مسی متعلق به عصر سلجوقی و شمعدان نقره عصر عثمانی از دیگر آثار اسلامی به نمایش درآمده در نمایشگاه است.

ابتسام خلیل در پایان یادآور شد: این نمایشگاه با نظارت خالد العنانی، وزیر گردشگری و آثار تاریخی مصر، برپا شده و فرصتی برای آشنایی دوستداران آثار تاریخی و میراث دینی با این آثار است.

 

منبع: ایکنا