۱۳۹۷/۰۳/۰۶
۰:۲۱ ق٫ظ

بنیاد دارایی‌های دولتی اکراین(اس‌پی‌اف) و شرکت اتریشی اپیک(Epic) قرارداد نهایی فروش شرکت مخابرات اکراین(اکرتلکوم) را امضا کردند و به این ترتیب شرکت اپیک با پرداخت 58/10میلیارد گریونا(واحد پول اکراین) معادل 3/1 میلیارد دلار صاحب 79/92 درصد سهام اکرتلکوم شد.

قرارداد نهایی فروش شرکت مخابرات اکراین نهایی شد

شرکت اپیک این معامله را از طریق شاخه‌ خود در اکراین به نام اپیک سرویس اکراین انجام داده است و پیش از این هنگام ارایه‌ پیشنهاد در مزایده مبلغ 53/9 میلیارد گریونا پرداخت کرده بود. اپیک باید باقی‌مانده مبلغ معامله را نیز تا تاریخ 7 ژوئن 2011 بپردازد.

این در حالی است که یولیا تیموشنکو، نخست وزیر پیشین اکراین و رهبر مخالفان از معامله‌ خصوصی‌سازی اکرتلکوم به خاطر پایین بودن قیمت فروش انتقاد کرده و  آن را همراه با ساخت‌وپاخت خوانده است. مزایده‌ فروش اکرتلکوم فقط یک شرکت‌کننده داشت که همین شرکت اپیک بود. البته شرکت‌های مخابراتی بین‌المللی دیگری مانند تلنور(Telenor)، دویچه تلکوم(Deutsche Telekom) و ویمپلکام(Vimpelcom) نیز به خرید اکرتلکوم علاقه داشتند اما طبق قانون سفت و سخت مزایده از شرکت در آن بازماندند. طبق این قانون شرکت‌هایی که 25 درصد سهام‌شان یا بیشتر به طور مستقیم یا غیرمستقیم دولتی باشد حق شرکت در مزایده را نداشتند.

 

زمان انتشار : 1390-01-20