۱۳۹۷/۰۳/۰۳
۴:۴۹ ق٫ظ

«آربورا نانو»، شبکه‌ي محصولات جنگلي مبتني بر فناوري‌نانوي کانادا، 9 پروژه تحقيق و توسعه‌ي جديد را با هدف توليد انواع کاغذهاي ابداعي، اسفنج‌هاي بهبود يافته و نانوکامپوزيت‌هاي مبتني بر نانومواد جنگلي آغاز کرد.

کانادا در پی تولید انواع کاغذها و نانوکامپوزیت‌های جدید

هفت پروژه از مجموع اين پروژه‌ها، بر استفاده از سلولزهاي نانو بلوري (NCC) غيرسمي و سازگار با محيط زيست، تمرکز دارند.

پروژه‌هاي جديد، طي 2 سال آينده با کمک دانشمندان و مهندسان صنعتي فعال در زمينه‌هاي خمير کاغذ و کاغذ، خودروسازي، ماشين‌آلات و بخش‌هاي مهندسي و محققاني از دانشگاه‌ها و موسسات تحقيقاتي کانادا اجرا خواهند شد.

برنامه‌ تحقيقات راهبردي دولت ايالت آلبرتا در زمينه کاربردهاي NCC، موسسه Innovates- BioSolutions آلبرتا، کميته خودرو-زيست‌فناوري اُنتاريو و NanoQuebec، از سازمان‌هاي ايالتي حامي پروژه‌هاي جديد هستند.

از بين پروژه‌هاي جديد، سه پروژه بر توسعه و توليد انواع کاغذهاي سازگارتر با محيط زيست، الوارهاي کاغذ و پوشش‌هاي با ويژگي‌هاي عملکردي بهتر نسبت به محصولات موجود، تمرکز خواهند داشت. به طور ويژه، يک پروژه بر توليد انواع جديد کاغذ با اتکا بر خمير مکانيکي و افزايش نگهداري نانومواد بر سطح کاغذ، تمرکز خواهد داشت.

هدف از آغاز دو پروژه جديد در صنعت خودروسازي نيز، توليد افزودني‌هايي با عملکرد بهتر جهت توليد اسفنج پلي‌اورتان و محصولات ساختماني خاص است.

توليد نانوکامپوزيت‌هاي جديد، يکي از حوزه‌هاي تحقيقاتي کليدي ArboraNano است. دو پروژه از پروژه‌هاي جديد، به دنبال حمايت از توسعه نانوکامپوزيت‌ها هستند.

پروژه‌هاي جديد با همکاري سازمان‌هاي دولت‌هاي ايالتي، دانشگاه‌ها و برخي شرکت‌هاي مطرح اجرا خواهند شد.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-01