۱۳۹۷/۰۳/۰۳
۲:۵۴ ق٫ظ

رييس جمهور كرواسي امروز (سه شنبه) اعلام كرد: با وجود اختلاف نظرهاي كشورهاي عضو اتحاديه اروپا مبني بر زمان عضويت كشور كرواسي،‌ وي همچنان اميدوار است مذاكرات عضويت در اين اتحاديه به زودي به اتمام برسد و نتيجه دهد.

کرواسی قصد دارد تا سال 2013 عضو اتحادیه اروپا شود

به گزارش خبرگزاري فرانسه از هلسينكي ،‌ ' ايوو جوسيپويچ ' رييس جمهور كرواسي در يك كنفرانس مطبوعاتي مشترك با ' تاريا هالونن' همتاي فنلاندي خود در هلسينكي، ‌اعلام كرد: واضح است كه كرواسي تمايل دارد مذاكرات را به زودي يعني در ماه ژوئن يا ژوئيه ( تير / مرداد ) تمام كند و ما اميدواريم كه تا سال 2013 ميلادي به عضويت اتحاديه اروپا دربياييم.

بر پايه اين گزارش وي جهت سفري دو روزه كرواسي را به مقصد فنلاند ترك كرده است.

جوسيپويچ در ادامه مصاحبه مطبوعاتي خود خاطر نشان كرد: كرواسي نه تنها سخت در تلاش است كه لوازم عضويت در اتحاديه اروپا را به دست بياورد بلكه سعي مي كند كشوري بسازد كه بتواند به امنيت، ‌اقتصاد و فرهنگ اتحاديه اروپا كمك كند.

وي تصريح كرد: به نظر من پيشرفت مخصوصا در زمينه مبارزه با فساد،‌ حكومت قانون مثبت است و البته اقتصاد ما در بهترين شرايط خود نيست اما در اين زمينه هم خوشبين هستيم.

نشست وزاري امور خارجه اتحاديه اروپا در روز دو شنبه با اختلاف نظر كشورهاي عضو اين اتحاديه در رابطه با زمان عضويت كرواسي همراه بود.

گفتني است كرواسي مذاكره در 30 فصل از 35 فصلي كه كشورهاي هاي طالب عضويت در اتحاديه اروپا بايد پيش از عضويت در اين اتحاديه انجام دهند را به اتمام رسانده است.

 

زمان انتشار : 1390-01-29