۱۳۹۷/۰۳/۰۳
۱:۴۷ ق٫ظ

وزارت امور خارجه كرواسي كاردار سفارت ليبي در زاگرب را به خاطر فعاليت مغاير با عرف ديپلماسي اخراج كرد.

کرواسی کاردار سفارت لیبی را اخراج کرد

وزارت امور خارجه كرواسي روز جمعه با انتشار بيانيه اي اعلام كرد كه فعاليت كاردار سفارت ليبي در زاگرب بر خلاف عرف ديپلماسي بوده و به او مهلت داده مي شود ظرف يك هفته آينده خاك كرواسي را ترك كند.

در اين بيانيه گفته شده است كه كرواسي روابط ديپلماتيكي خود را با ليبي قطع نمي كند، اما تا اطلاع ثانوي ارتباط با نمايندگي ديپلماسي ليبي در زاگرب متوقف مي شود.

كرواسي در ماه مارس امسال به خاطر وضعيت امنيتي كنوني در ليبي به طور موقت سفارت خود را در طرابلس تعطيل كرد.

گفته شده است كه 'عبدالكريم نعث' كه در مقام كاردار سفارت ليبي در كرواسي فعاليت دارد بالاترين مقام در نمايندگي سياسي ليبي در زاگرب است.

وي در مصاحبه اخير خود با روزنامه وچرني چاپ زاگرب از اظهارات 'گوردان ياندروكوويچ' وزير امور خارجه كرواسي كه حمله نظامي به ليبي را منطقي خوانده بود، ابراز تاسف كرد.

اين ديپلمات ليبيايي گفته بود كه دولت كرواسي فراموش كرده است كه تعداد زيادي از شركت هاي كرواسي داراي قرارداد با ليبي اند و همچنين بسياري از كارگران اين كشور در ليبي كار مي كنند.

كرواسي كه عضو پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) است از اقدام نظامي ناتو عليه ليبي حمايت كرده است و همچنين در مركز فرماندهي نيروهاي پيمان آتلانتيك شمالي ناتو براي هدايت عمليات جهت اهداف نظامي و سرنگوني رژيم قذافي شركت دارد.

 

زمان انتشار : 1390-01-01