۱۳۹۷/۰۳/۰۵
۰:۴۸ ق٫ظ

كاوش‌هاي اخير باستان‌شناسان در يكي از استان‌هاي جنوبي چين به كشف ويرانه‌هاي دهكده‌اي باستاني با قدمتي بيش از 2500 سال انجاميد.

کشف دهکده 2500 ساله در چین

بقايا و ويرانه‌هايي از 20 خانه با مساحت 15 تا 25 متر مربع با قدمتي بالغ بر 2500 سال در كاوش‌هاي اخير باستان‌شناسان در ناحيه جنوب غربي استان يونان چين كشف شد.

در داخل هر يك از اين خانه‌ها كه در چهار رديف ساخته شده بودند آثاري همچون ظروف غذا خوري،‌ زيورآلات برنزي و سنگي به همراه استخوان حيوانات كشف شده بود.

باستان‌شناسان معتقدند بيشتر خانه‌هاي كشف شده محل زندگي روستاييان بوده و برخي از اين ساختمان‌ها نيز به احتمال زياد كارگاه بوده‌اند زيرا هيچگونه نشانه‌اي از وجود لوازم خانگي در آن‌ها ديده نشده بود.

علاوه بر بناها و خانه‌هاي ويران شده، 20 مقبره نيز توسط تيم باستا‌ن‌شناسي در كنار ويرانه‌ها كشف شد كه درون برخي از آن‌ها هنوز استخوان‌هاي اجساد دفن شده وجود داشت و نشان مي‌داد فاصله خانه‌ها با قبرستان‌ در اين دوران بسيار اندك بوده است.

اين منطقه كه فضايي به مساحت 10 هزار متر مربع را در برگفته است، نخستين بار در سال 2009 كشف شد. نخستين مرحله از كاوش‌هاي آن اواخر سال گذشته و در فضايي 1900 متر مربعي آغاز شد و پيش‌بيني مي‌شود كار اكتشافي آن به زودي پايان پذيرد.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-30