۱۳۹۷/۰۲/۱۴
۷:۴۳ ب٫ظ

ز همين جا از تمامي شهروندان عراقي كه به نوعي از اقدامات اين سازمان زيان ديده‌اند و افرادي كه مشمول تمامي بندهاي حقوقي فوق مي‌شوند مي‌خواهيم درخواست‌هاي خود را به كميته ما تحويل دهند تا اقدامات حقوقي لازم در خصوص آنها اتخاذ شود و به برادران و خواهران خود اعلام مي‌داريم، ما تمامي

لزوم پیگیری حقوقی جنایات منافقین در عراق

كميته حقوقي عراقي پيگيري جنايات منافقين در عراق بر لزوم پيگيري حقوقي جنايات گسترده منافقين در عراق و باز پس‌گيري خاك غصب شده اين كشور (پادگان اشرف) تأكيد كرد.

كميته حقوقي عراقي پيگيري جنايات منافقين در عراق بر لزوم پيگيري حقوقي جنايات گسترده منافقين در عراق و باز پس‌گيري خاك غصب شده اين كشور (پادگان اشرف) از منافقين تأكيد كرد.

در اين بيانيه كه خطاب به شيوخ عشاير، نمايندگان سازمان‌هاي جامعه مدني و تظاهرات كنندگان بر ضد منافقين صادر شده، آمده است: همگام با خواسته شما و كميته حمايت و پشتيباني از خانواده‌هاي تحصن‌ كننده و شيوخ عشاير و نمايندگان تمامي نهادها و درخواست مردممان، كميته حقوقي ما به صورت داوطلبانه و بدون هيچگونه تكليف حكومتي وظيفه دفاع از قربانيان تروريسم و شهدا در رژيم سابق و پس از آن را بر عهده گرفته است.

اين بيانيه مي‌افزايد: ما در حال حاضر در بين شما هستيم و در اين مكان اعلام مي‌كنيم در زمينه تمامي موضوعات زير اقامه دعوي خواهيم كرد؛ 1 - پيگيري حقوق شهدايي كه در پي اقدامات اين سازمان جان خود را از دست داده‌اند. 2 - پيگيري حقوق تمامي افرادي كه در نتيجه اقدامات اين سازمان مجروح يا معلول شده‌اند. 3 - باز پس‌گيري املاك شخصي شهرونداني كه اين سازمان از زمان حضورش در عراق آنها را به تصرف خود در آورده است. 4 - درخواست ارجاع تمامي اموالي كه به اين سازمان تحويل داده شده‌ است. 5 - پس گرفتن تمامي سلاح‌ها و مهماتي كه از دوره رژيم سابق به اين سازمان اعطا شده ‌است. 6 - بازگرداندن تمامي اموال حاصل از نفت عراق كه طبق ياداشت تفاهم «نفت در برابر غذا و داروي ملل متحد» به اين سازمان داده شده است. 7 - مطالبه املاك و زمين‌هايي كه اين سازمان تصرف كرده و اردوگاه‌هاي منافقين كه در آنها تأسيس شده‌ است.

در اين بيانيه همچنين تصريح شده‌ است: از همين جا از تمامي شهروندان عراقي كه به نوعي از اقدامات اين سازمان زيان ديده‌اند و افرادي كه مشمول تمامي بندهاي حقوقي فوق مي‌شوند مي‌خواهيم درخواست‌هاي خود را به كميته ما تحويل دهند تا اقدامات حقوقي لازم در خصوص آنها اتخاذ شود و به برادران و خواهران خود اعلام مي‌داريم، ما تمامي تلاش خود را براي پاكسازي خاك عراق و تبديل آن به سرزمين صلح و بركت به كار ببنديم و مايليم به اطلاع شما برسانيم طبق ماده هفتم قانون اساسي عراق حضور چنين سازمان‌هايي در خاك عراق ممنوع بوده و لذا مغاير با قانون اساسي اين كشور است.

در اين بيانيه همچنين با استناد به مفاد مصوبه هيئت وزيران عراق آمده است: بر اساس مصوبه شماره 216 هيئت وزيران در سال 2008 هرگونه تعامل با سازمان تروريستي منافقين از سوي هر سازمان، حزب، نهاد و اشخاص عراقي يا بيگانه در درون عراق را ممنوع اعلام كرده ‌است و هر كسي كه با اين سازمان در ارتباط باشد مشمول احكام قانون مبارزه با تروريسم بوده و طبق قانون مذكور به دستگاه قضايي ارجاع داده مي‌شود، بنابراين كميته ما از تمامي مراجع قانوني جهان درخواست مي‌كند نظر و ايده حقيقي خود را در خصوص اين سازمان غير قانوني ارائه كنند و به ملت عراق اعلام مي‌كنيم تا محقق شدن تمامي خواسته‌هايشان در كنار آنها مي‌مانيم و از خداوند متعال خواهان خير، بركت و امنيت براي مردم عراق و رهايي يافتن از شر اشرار و تروريست‌هاي بعث و منافقين را مسئلت داريم.

 

زمان انتشار : 1390-01-09