۱۳۹۷/۱۱/۰۳
۱۱:۴۰ ق٫ظ

مسئولان ایرانی در واکنش به شیطنت دولت ورشو برای برگزاری نشست ضد ایرانی در لهستان، گروه‌های هنری این کشور را از برنامه‌های هنری و فرهنگی ایران حذف کرده‌اند.

لهستان، حذف‌شده رویدادهای فرهنگی ایران

به گزارش الأمه:

 رفتار شیطنت آمیز دولت لهستان در همراهی با آمریکایی‌ها علیه ایران، تا حدودی در حوزه روابط فرهنگی میان  دو کشور ایران و لهستان تاثیرگذار بوده است. اقدام دولت لهستان، مانع از اجرای برخی از برنامه‌های هنری، فرهنگی گروه‌های لهستانی در ایران شده است.

در جدیدترین رویداد شهرام کرمی، مدیر کل هنرهای نمایشی اعلام کرده است دو گروه لهستانی دعوت شده به فجر 37، از گردونه فجر حذف شده‌اند. وی این مسئله را ناشی از  سیاست‌های ضد ایرانی کشور لهستان برشمرده و گفته است در اعتراض به سیاست دولت لهستان و نشست ضد ایرانی که قرار است در کشور لهستان برگزار شود، تصمیم گرفتیم اجرای این نمایش‌ها را در جشنواره تئاتر فجر لغو کنیم.

هر چند اعلام حذف لهستانی‌ها در گفتگو با یک خبرگزاری رخ داده و به شکل بیانیه اعلام نشده است؛ اما مدیرکل هنرهای نمایشی در باره برنامه لهستانی‌ها در فجر جزییاتی بیان کرده است از جمله اینکه نمایش «سکوت» قرار بود به‌ عنوان یک نمایش محیطی عظیم در پارکینگ تالار وحدت اجرا شود و «شهر بد» در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر.

23دی‌ماه نیز حسین انتظامی، سرپرست سازمان سینمایی در پیامی در صفحه شخصی خود اعلام کرد «ایرانی، اقوام و ملل مختلف به ویژه لهستانی‌ها را در شرایط سخت با آغوش باز میزبانی کرده است. میهمان که حرمت میزبان را نگاه ندارد، نمی‌تواند انتظار داشته باشد به میهمانی خود ادامه دهد. به پاس عزت ایران و ایرانی، برگزاری هفته فیلم لهستان در تهران موکول به رفتار مناسب ورشو خواهد شد.»

حال با حذف لهستانی‌ها از تئاتر فجر و هفته فیلم مختص لهستان، به نظر می‌رسد حضور لهستانی‌ها در فضای فرهنگی ایران سخت‌تر نیز خواهد شد.

 

منبع: تسنیم