۱۳۹۹/۰۲/۰۹
۷:۱۳ ب٫ظ

مرکز اطلاع رسانی قرآنی وابسته به دارالقرآن آستان حسینی از برگزاری مسابقه قرآنی «کنوز قرآنیه» (گنج‌های قرآنی) طی ماه رمضان به صورت مجازی خبر داد.

ماه رمضان با مسابقات «گنج‌های قرآنی» در عراق

به گزارش الأمه:

«صفاء السیلاوی» مسئول مرکز اطلاع‌رسانی قرآنی آستان حسینی اعلام کرد: دارالقرآن آستان مقدس حسینی فعالیت‌های قرآنی بسیاری برای ماه رمضان تدارک دیده است که از آن جمله می‌توان به مسابقات قرآنی مجازی «کنوز قرآنیه» اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه این مسابقه قرآنی امسال به دلیل شرایط موجود در عراق و سراسر جهان در پی شیوع کرونا، از طریق شبکه اجتماعی فیسبوک برگزار می‌شود، هدف از برگزاری آن را نشر فرهنگ قرآنی در ماه رمضان میان اقشار مختلف جامعه اعلام کرد.



السیلاوی درباره روند این مسابقه توضیح داد: هر روز در صفحه دارالقرآن در شبکه اجتماعی فیسبوک یک سؤال درباره مفاهیم قرآنی مطرح می‌شود و به افرادی که به این سؤال پاسخ درست بدهند، هدایای ارزشمندی اعطا خواهد شد.

ختم قرآن در حرم حضرت عباس(ع)

اخبار رسیده همچنین حاکی است؛ آستان مقدس عباسی در ماه رمضان مراسم ختم قرآن رمضانی برپا کرده است. این مراسم از دیروز شنبه، همزمان با نخستین روز رمضان آغاز شد و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.

مراسم ختم قرآن ماه رمضان از سوی مرکز قرآن کریم وابسته به آستان عباسی و با مشارکت گروهی از قاریان مطرح عراقی در جوار حرم مطهر حضرت عباس(ع) و با رعایت همه احتیاطات لازم برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، برگزار شده است.

این مراسم هر روز از ساعت ۵ عصر به وقت محلی از تعدادی از شبکه‌های ماهواره‌ای از جمله شبکه الفرات، شبکه قرآن کریم، شبکه المهدی، شبکه العقیله و چند شبکه ماهواره‌ای دیگر پخش می‌شود.

 

منبع: ایکنا