۱۳۹۷/۰۱/۲۸
۳:۵۵ ب٫ظ

مهدی مبروک: دو وزیر پیشین دولت تونس به دلیل گرفتار شدن در دام گروه‌ها و مافیاهای فرهنگی مالی مجبور شدند جشنواره قرطاج را برپا کنند و گرداننده آن باشند. من مدارک و اسنادی دارم که ادعاهای مرا درباب اتهاماتی که به دو وزیر سابق داده‌ام، ثابت خواهد کرد.

 مبروک پرده از روی فساد مالی دو وزیر پیشین تونس برمی‌دارد

وزیر فرهنگ تونس اخیرا در گفته‌های خود وزرای پیش از خود را متهم به همکاری با گروه‌های مافیایی فرهنگی و اقتصادی کرد.

به نقل از سایت خبری الیوم السابع دکتر مهدی مبروک وزیر فرهنگ تونس در گفتگوی تلویزیونی اخیر خود با اشاره به دو وزیر فرهنگ پیشین تونس درمورد آن‌ها گفت: دو وزیر پیش از من، هر کدام در دوره خود به شکلی درگیر گروه‌ها و مافیاهای فرهنگی و مالی شدند که در نهایت هم آن دو را به قهقرا و سقوط کشاند.

مبروک همچنین در این گفتگو که از شبکه ماهواره‌ای العربیه، بعد از ظهر روز جمعه پخش شد، گفت: من مدارک و اسنادی دارم که ادعاهای مرا درباب دو وزیر سابق ثابت خواهد کرد. وی در ادامه به جشنواره قرطاج اشاره کرد و در این خصوص گفت: دو وزیر پیشین به دلیل گرفتار شدن در دام گروه‌ها و مافیاهای فرهنگی مالی مجبور شدند جشنواره قرطاج را برپا کنند و گرداننده آن باشند.

وزیر فرهنگ کنونی تونس جشنواره قرطاج را برنامه‌ای بسیار پرخرج معرفی کرد و درمورد آن گفت: در این برنامه پرهزینه مهمان‌های مختلفی دعوت می‌شدند و متاسفانه هزینه پرداخت این برنامه از بیت‌المال صورت می‌گرفت و طبیعی است که مهمانان ویژه این جشنواره نیز از خانواده‌های نظام پیشین تونس باشند نه از میان مردم این کشور. وی در ادامه افزود: سرمایه‌گذاری‌های دولت پیشین به شکلی عمل کرد که در نهایت منجر به سقوط ارزش هنری این جشنواره شد تا آن جا که جشنواره مذکور به هیچ وجه نه با انقلاب و نه با فرهنگ و نه حتی با مردم تونس ارتباطی نداشت.

مبروک پس از انتقاد از جشنواره قرطاج به  برنامه‌های خود در زمان وزارت اشاره کرد و در این خصوص گفت: ما قصد داریم در وزارت فرهنگ سیاست‌‌های فرهنگی لازم را اتخاذ کنیم تا ذائقه فرهنگی درست بار دیگر به میان مردم بازگردد.

شایان ذکر است که جشنواره بین‌المللی قرطاج، جشنواره‌ موسیقی است که هر ساله در نیمه ماه اوت در شهر ساحلی قرطاج واقع در تونس برگزار می‌شود. این جشنواره برای اولین بار در سال 1964 آغاز به کار کرد و از آن زمان تاکنون هر ساله با حضور هنرمندان عرصه موسیقی در جهان عرب برپا می‌شود.

http://www1.youm7.com

 

زمان انتشار : 1391-04-04