۱۳۹۷/۰۲/۳۱
۴:۵۳ ب٫ظ

قضات هلند با تکذیب ادعای وکیل سازنده فیلم موهن فتنه مبنی بر عدم بی‌طرفی دادگاهی که این سیاستمدار افراط‌گرا و ضداسلام این کشور را محاکمه کرده، حکم داد که رسیدگی به پرونده گیرت وایلدرز ادامه می‌یابد.

محاکمه خالق فیلم موهن فتنه ادامه می‌یابد

به نقل از آسوشیتدپرس، محاکمه گیرت وایلدرز به اتهام ایراد اظهارات اهانت‌آمیز به مسلمانان و تحریک به انزجار علیه مسلمانان دادگاهی شده و تاکنون چندین جلسه از این دادگاه نیز برگزار شده است.

وایلدرز که حزب سیاسیش با عنوان " حزب آزادی" یکی از احزاب اصلی سیاسی این کشور را تشکیل داده مدعی شده است که اظهارات وی در مقایسه با اسلام و نازیسم و فراخوان ممنوعیت قرآن به رغم اینکه برای مسلمانان اهانت‌آمیز است بخشی از گفتگوی عمومی جامعه را تشکیل داده است.

هیئتی از قضات هلند امروز دوشنبه 2 خرداد ماه حکم دادند که دادگاه آمستردام که محاکمه وی را برعهده دارد بی‌طرف بوده و این محاکمه می‌تواند ادامه یابد. با صدور این حکم توسط هیئت قضات در جلسه بعدی دادگاه دفاع رسمی وایلدرز آغاز می‌شود.

محاکمه وایلدرز در اصل روز 4 اکتبر 2010 ( 12 مهر 1389) در دادگاه منطقه ای آمستردام آغاز شد، اما فرآیند حقوقی آن از ماه ژانویه (دی ماه گذشته) شروع شد. این درحالی است که یک هیئت فرجام خواهی در این دادگاه حکم کردند که قضات پرونده تغییر کنند.

وکیل وایلدرز 26 فروردین ماه با ادعای متعصب بودن قضات بار دیگر اظهار داشت که وایلدرز خواهان تغییر هیئت قضاتی است که وی را برای سخنرانیهای انزجاری محاکمه می‌کنند.

 

زمان انتشار : 1390-01-01