۱۳۹۸/۰۱/۲۲
۱۱:۳۲ ق٫ظ

محفل بین‌المللی انس با قرآن با حضور قاریانی از ایران و مصر در نخستین روز از پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی دینی ـ فرهنگی «بهار شهادت» کربلا برگزار شد.

محفل انس با قرآن در جشنواره بین‌المللی کربلا + عکس

به گزارش الأمه:

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی دینی ـ فرهنگی «بهار شهادت» از عصر دیروز(۲۰ فروردین‌ماه) به مناسبت اعیاد شعبانیه در صحن حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلا افتتاح شد و تا فردا(۲۲ فروردین) ادامه دارد.

آیین افتتاحیه این جشنواره شاهد حضور شخصیت‌های سیاسی، دینی، فرهنگی، ادبی، هنری، و اجتماعی از عراق و ۴۰ کشور جهان بود و بیش از ۲۵ شبکه‌ ماهوراه‌ای و رسانه‌های مختلف دیداری و شنیداری این رخداد را پوشش دادند.

مراسم افتتاحیه این جشنواره که نمایندگانی از مراجع دینی و آستان‌های مقدس عراق نیز حضور داشتند با تلاوت آیاتی از قرآن «سید حسنین الحلو»، از قراء برجسته عراق، آغاز شد.



سیداحمد الصافی، متولی شرعی آستان عباسی، مصطفی راشد، مفتی استرالیا و نیوزیلند، کریکور کوساچ، نویسنده و پژوهشگر تاریخ منطقه عربی و خاورمیانه دانشگاه دولتی علوم انسانی روسیه و شیخ احتشام الحسن، مدیر مؤسسه فرهنگی «المؤمل» شهر «لکهنو» هند، از سخنرانان آیین افتتاحیه بودند.


تلاوت حمید شاکرنژاد در محفل انس با قرآن کربلا

همچنین، محفل انس با قرآن شامگاه سه‌شنبه و پس از آیین افتتاحیه با حضور قاریانی از عراق، مصر و ایران در صحن حرم مطهر حسینی برگزار شد و «حاج اسامه کربلایی»، قاری آستان حسینی، به‌عنوان نخستین قاری در این محفل تلاوت کرد.

در ادامه این مراسم، گروه تواشیح نونهالان وابسته به دارالقرآن آستان حسینی شعبه اهواز به تلاوت آیاتی از قرآن و تواشیح دینی پرداختند و تلاوت «حمید شاکرنژاد» از ایران و «حمدی راشد» از مصر از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.




لازم به ذکر است؛ جشنواره بین‌المللی سالانه «بهارشهادت» به مناسبت اعیاد شعبانیه و به همت دو آستان مقدس حسینی و عباسی در کربلا برگزار می‌شود و محافل انس با قرآن، جلسات پژوهشی، شب شعر، محافل ادبی، فعالیت‌های فرهنگی و برپایی نمایشگاه کتاب از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب این جشنواره از روز ۱۶ فروردین‌ماه با مشارکت ناشرانی از ۸ کشور عراق، آمريكا، لبنان، تونس، مصر، ايران، سوريه، اردن آغاز شد و تنوع آثار و تولیدات فرهنگی برای قشرهای مختلف جامعه اعم از کودکان، خانواده، نخبگان فرهنگی مراکز آکادمیک و دانشگاهی و حوزه‌های علمیه، از وجوه تمایز این دوره از نمایشگاه نسبت به دوره‌های قبل آن است.

منبع: ایکنا