۱۳۹۷/۰۲/۱۶
۸:۲۵ ب٫ظ

“محمد دحلان”واسطه ارسال سلاحهای صهیونیستی به نظام قذافی

منابع وابسته به انقلابیون لیبی محمد دحلان از رهبران جنبش فتح را به ارسال سلاحهای ساخت رژیم صهیونیستی به نظام قذافی در لیبی متهم کرده اند. عمر الخضراوی از مخالفان نظام قذافی در لیبی در این باره گفت: محمد دحلان از رهبران جنبش فتح در فلسطین و شخص دیگری با نام اصلی خالد سلام با نام مستعار محمد رشید از عوامل اصلی جلب موافقت یک شرکت اسراییلی فعال در اراضی اشغالی برای ارسال سلاح به نظام قدافی در لیبی هستند.

به گفته این منبع، با میانجیگری این دو نفر محموله سلاح اسراییلی با یک فروند کشتی که از یونان حرکت کرده بود برای نظام قذافی در لیبی ارسال شد. این منبع مخالف که در گفتگو با روزنامه الشروق مصر سخن می گفت، در معرفی خالد سلام گفت: او یک کرد تبعه فلسطین اما عراقی الاصل است که زمانی مشاور یاسر عرفات بود، این فرد از عوامل اصلی تجهیز نظام قذافی به سلاح ممنوعه ای است که نظامیان وفادار به قذافی در بمباران مصراته از آن استفاده کرده اند.

خضراوی در ادامه افزود، قذافی برای آنکه اطرافیانش راه برخی از مسئولان دیگر مثل عبدالرحمان شلقم و موسی کوسا را نروند همسران مسئولان نظامش را به اسارت گرفته است و در چارچوب همین سیاست است که تلویزیون رسمی لیبی تصاویری را نشان داد که در آن همسر موسی کوسا وزیر خارجه جدا شده از نظام قذافی از شوهرش اعلام برائت کرد. وی در عین حال جدا شدن برخی از مسئولان طراز اول نظام قذافی چون محمد زوی رییس پارلمان(دبیرکل کنگره خلق) عبدالعاطی عبید نماینده سابق لیبی در سازمان ملل و دورده مدیر سرویس اطلاعات نظام قذافی را کاملا محتمل دانست و افزود، قذافی برای جلوگیری از چنین حوادثی به نوعی همسران این مسئولان را به گروگان گرفته است.

 

زمان انتشار : 1390-01-15