۱۳۹۷/۰۸/۱۲
۷:۳۵ ب٫ظ

دادگاه بدوی تونس با مشارکت هیئتی اسرائیلی در گردهمایی بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان در این کشور مخالفت کرد.

مخالفت تونس با مشارکت هیئت اسرائیلی در گرد‌همایی ادیان

به گزارش الأمه:
 
 انجمن ملی حمایت از مقاومت عربی و مبارزه با صهیونیسم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل، حزب جمهوری‌خواه و جنبش «الشعب»(مردم) تونس با ارائه دادخواستی از سازمان «کشافه» این کشور به دلیل دعوت از یک هیئت اسرائیلی برای شرکت در گردهمایی بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان شکایت کردند.
 
 
این نهادها و احزاب تونسی بر ضرورت منع پذیرش نمایندگان انجمن بین‌المللی یهودی «کشافه» و هر فردی که دارای ملیت اسرائیلی است، تأکید کردند.
 
 
انجمن کشافه تونس نیز در بیانیه‌ای، صحت اخبار مربوط به میزبانی از هیئت اسرائیلی در گرد‌همایی بین‌المللی گفت‌وگوی بین ادیان را رد کرد.
 
احمد کحلاوی، رئیس سازمان ملی ضد عادی‌سازی روابط با اسرائیل و حمایت از مقاومت در این باره گفت: این نخستین بار نیست که علیه نفوذ صهیونیست‌ها اقامه دعوا می‌کنیم و پیش از این نیز در زمینه‌های دیگر از جمله ورزش و فرهنگ علیه اسرائیل پرونده‌هایی را مطرح کرده‌ایم.
 
وی تصریح کرد: انجمن کشافه تونس به همراه اخوان‌المسلمین و جنبش نهضت از اسرائیل برای شرکت در این گرد‌همایی دعوت کرده‌اند و ما نیز متن این دعوت را بر روی صفحات الکترونیکی خودمان قرار دادیم.
 
کحلاوی در ادامه افزود: مواضع اخوان‌المسلیمن به طور عام و مواضع جنبش نهضت به طور خاص در جهت به رسمیت شناختن دشمن است.
 
وی در پایان تاکید کرد: ما هرگز رژیم صهیونیستی را قبول نخواهیم کرد و از راه‌های گوناگون برای دفاع از هویتمان وشرفمان و فلسطین دفاع خواهیم کرد.
 
گفتنی است، گردهمایی بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان قرار است، ۱۳ تا ۱۷ آبان‌ماه سال جاری در تونس برگزار شود.
 
منبع: ایکنا