۱۳۹۷/۰۲/۲۰
۱۱:۲۴ ق٫ظ

النقيب با بيان اينكه شمار كشته شدگان صنعا به هزار تن رسيد،‌ با اشاره به مهلت 30روزه اجلاس شوراي همكاري خليج فارس در ابوظبي براي حل بحران در يمن گفت: با گذشت هرروز شماري از مردم يمن توسط رژيم علي عبدالله صالح كشته مي‌شوند و لذا از شوراي همكاري خليج فارس مي‌خواهيم كه مدت زمان بقاي

مخالفت قاطع انقلابیون یمن با هرگونه دخالت نظامی بیگانگان

رئيس فراكسيون حزب سوسياليست پارلمان يمن با تأكيد بر مخالفت انقلابيون با هرگونه دخالت نظامي خارجي‌ها در كشورشان از شوراي امنيت خواست محاكمه "صالح " و مسئولان رژيمش را به دادگاه جنايي بين‌الملل واگذار كند.

"عيدروس النقيب " رئيس فراكسيون حزب سوسياليست يمن در پارلمان صنعا با اشاره به حملات روز گذشته نيروهاي امنيتي و مزدوران رژيم قذافي به تظاهرات مسالمت آميز مردم يمن گفت: علي عبدالله صالح تلاش‌هاي شوراي همكاري خليج فارس را براي حل بحران اين كشور با سلاح جنگي جواب داد.

وي كه با تلويزيون الجزيره گفت‌وگو مي‌كرد؛ با بيان اينكه رژيم حاكم بر صنعا به هيچ عرف، اخلاق و قوانين ديپلماتيك و انساني پايبند نيست، ‌افزود: ما به برادرانمان در شوراي همكاري خليج فارس مي‌گوييم كه بر آنهاست كه اقدامات محكمي در قبال اين رژيم اتخاذ كنند.

النقيب با ناكام خواندن نقشه راه شوراي همكاري خليج فارس براي حل بحران جاري در يمن گفت: پيام من به شوراي همكاري خليج فارس و شوراي امنيت اين است كه رژيم صنعا بايد از بين برود و علي عبدالله صالح و همه مسئولان رژيم وي بايد محاكمه شوند زيرا امروزه اين شخصيت‌ها به مثابه ننگي براي تاريخ بشريت درآمده‌اند. نكته ديگر اين است كه اقداماتي براي مجازات آنها اتخاذ شود.

وي در واكنش به سخنان مجري كه مي‌گفت: "ابتكار شوراي همكاري خليج فارس نيز به دنبال تحقق همين خواسته شما به صورت روان‌تر است "، گفت: آيا انتقال مسالمت آميز قدرت با قتل و كشتار تحقق مي‌يابد؟ براي جلوگيري از كشتار بي‌گناهان بايد اقدامات جنايتكارانه محكوم و كمك‌ها به اين رژيم قطع شوند و در كناره گيري رژيم از قدرت سرعت داده شود.

النقيب با بيان اينكه شمار كشته شدگان صنعا به هزار تن رسيد،‌ با اشاره به مهلت 30روزه اجلاس شوراي همكاري خليج فارس در ابوظبي براي حل بحران در يمن گفت: با گذشت هرروز شماري از مردم يمن توسط رژيم علي عبدالله صالح كشته مي‌شوند و لذا از شوراي همكاري خليج فارس مي‌خواهيم كه مدت زمان بقاي صالح در راس قدرت به حداقل برسد.

وي با اشاره به جلسه دوم شوراي امنيت درباره تحولات يمن كه قرار است امروز به صورت غيرعلني برگزار شود، گفت: از شوراي امنيت مي‌خواهيم به مسئوليت خود در قبال حوادث يمن متعهد شود زيرا امروزه همه ملت اين كشور رژيم صنعا را نمي‌خواهند ولي رژيم مي‌خواهد با كشتار بر آنها حكومت كند.

رئيس فراكسيون حزب سوسياليست يمن در پارلمان صنعا،‌ اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل را به تحريم رژيم صنعا، قطع همكاري و كمك‌ها به صنعا و محاكمه مسئولان رژيم حاكم يمن دعوت كرد و افزود: ما خواستار دخالت نظامي در كشورمان نيستيم زيرا انقلاب ما مسالمت آميز است ولي خواستار محاكمه صالح و مسئولان رژيمش در دادگاه جنايي بين‌المللي هستيم.

شوراي امنيت سازمان ملل كه ديشب نخستين نشست خود را درباره بحران يمن برگزار كرد، در صدور بيانيه مشترك درباره اين اوضاع ناكام ماند.

اين در حالي است كه برخي ديپلمات‌ها درباره سركوب تظاهرات‌كنندگان يمني توسط رژيم حاكم ابراز نگراني كردند و گفتند: آلمان و لبنان -دو عضو غيردائم شوراي امنيت- بيانيه‌اي را ارائه كردند اما تعدادي از اعضاي شوراي امنيت با مخالفت خود، مانع آن شدند.

از سويي ديگر از يمن خبر مي‌رسد كه در جريان حملات متفرق نيروهاي امنيتي و مزدوران رژيم علي عبدالله صالح به تظاهرات كنندگان در صنعا و ديگر شهرهاي اين كشور دست‌كم هشت نفر كشته و صدها تن ديگر زخمي شدند. وضعيت جسمي برخي از مجروحان وخيم گزارش شده است.

 

زمان انتشار : 1390-01-31