۱۳۹۸/۰۶/۰۳
۶:۱۱ ق٫ظ

مطالعه ای که به تازگی انجام داده نشان می دهد که 90% مدارس اسلامی و آموزشگاه های خصوصی دینی در میندانائوی فیلیپین حمایت کافی از سوی نهادهای دولتی دریافت نمی کنند.

مدارس اسلامی فیلیپین خواستار حمایت دولتی شدند

به گزارش الأمه:

یک مطالعه انجام شده توسط یک اتاق فکر در جزیره میندانائو در فیلیپین نشان داد، اکثریت مدارس اسلامی و آموزشگاه های خصوصی دینی در این منطقه و مناطق اطراف خواستار به رسمیت شناخته شدن توسط دولت هستند تا حمایت لازم را از سوی مقامات رسمی به دست آورند.

 بندیکتو باکانی ، مدیر اجرایی انستیتوی استقلال و حکومت مستقر در شهر کوتاباتو با اشاره به این مطالعه با عنوان «تحقیقات در رابطه با مدارس سنتی» گفت: اکثر مدارس به دلیل منابع محدود برای اداره با مشکل روبرو هستند و امیدوار مداخله و کمک دولتی می باشند.

باکانی خاطر نشان کرد که سیستم «مدارس اسلامی» به دلیل قانون «اصل جدایی کلیسا و دولت»، کمک لازم را که مستحق آن است از دولت دریافت نمی کنند.

طبق مطالعه از ژوئن 2018 تا نیمه دوم سال 2019 انجام گرفت، هزار و 850 سرپرست مدارس سنتی به عنوان بخشی از مطالعه با همکاری دولت استرالیا در این تحقیقات شرکت کرده و نتایج نشان دادند که 90 درصد مدارس خواستار کمک دولتی می باشند.

* چهار نوع مدرسه خصوصی در فیلیپین فعالیت می‌کنند

گفتنی است در حال حاضر 4 نوع مدرسه اسلامی خصوصی در فیلیپین مشغول به فعالیت هستند. مدارس آموزش زبان عربی و ارزش های اسلامی برای دانش پژوهان مسلمان فیلیپینی که در سرتاسر این کشور در مدارس دولتی ثبت نام می کنند، مدارس خصوصی که توسط سازمان آموزش و پرورش به رسمیت شناخته می شوند، تحریریه یا مهدکودک ها که برای کودکان 3-5 ساله توسط برنامه یونیسف راه اندازی شده و مدارس سنتی که در خارج از سیستم آموزشی فیلیپین اداره می شوند.

این مطالعه تاکید کرد: مدارس سنتی مهمترین آموزشگاه ها برای مسلمانان محسوب می شوند زیرا نه تنها محل آموزش بلکه جایگاه های نمادین اسلامی هستند.

این مطالعه افزود: برای مردم مورو (مسلمانان در میندانائو)، این مدارس مکان هایی نمونه برای آموزش اسلامی و مطالعه زبان عربی هستند.

منبع: حوزه نیوز