۱۳۹۸/۰۲/۳۱
۱۱:۴۹ ق٫ظ

مراسم اختتامیه دوره تربیت داور قرآنی در دمشق برگزار شد.

مراسم اختتامیه دوره تربیت داور قرآنی در دمشق

به گزارش الأمه:

پس از یک هفته کلاس آموزشی و جلسات تمرین و کارگاه آموزشی و ارزیابی شدن شرکت کنندگان خانم و آقا در دوره توسط مربیان اعزامی از اداره کل بین المللی تبلیغ ، آقای حمید غلامی و خانم موسوی نیا با برگزاری آزمون در مجتمع فرهنگی و دینی الزهراء در منطقه حی الامین دمشق ، مراسم اختتامیه دوره و توزیع گواهی مشارکت در دوره ، روز شنبه 28 اردیبهشت 1398 در همان مکان با حضور آقای ابوالفضل صالحی نیا رایزن فرهنگی و دکتر رفعت علی دیب مشاور امور قرآنی وزیر اوقاف سوریه برگزار شد .

پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید ، فیلم مستند کوتاهی از برنامه های دوره تربیت داور قرآنی نشان داده شد . سپس آقای صالحی نیا رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه طی سخنان کوتاهی ضمن شکر گذاری بابت سعادت انجام فعالیت قرآنی ،  به شرکت کنندگان در دوره که همگی از مربیان قرآن مجید می باشند ، تبریک گفت و افزود با تجربه ای که از دوره سال قبل و این دوره کسب کردیم به اهمیت استمرار مراحل آموزشی پی بردیم لذا از مربیان دوره درخواست کردیم دستورالعملی برای چگونگی ادامه روند آموزشی تا مرحله نهایی تهیه کنند و انشاءالله طبق آن عمل خواهیم کرد . رایزن فرهنگی همچنین از دست اندرکاران مجتمع الزهراء (ع) که در برگزاری دوره همکاری نمودند تشکر کرد .

سپس دکتر رفعت علی دیب مشاور امور قرآنی وزیر اوقاف سوریه طی سخنانی با بیان فعالیت های قرآنی رایزنی فرهنگی از جمله مسابقه قرآنی سالانه و این دوره ، به سیاست جمهوری اسلامی ایران و تأکید مقام معظم رهبری (مدظله) در گسترش و ترویج فعالیت های قرآنی و طرح بزرگ ده میلیون حافظ قرآن مجید پرداخت و مشاهدات خود از فعالیت های قرآنی طی سفرهای مختلف به ایران از جمله برای داوری در مسابقات بین المللی قرآن کریم را بیان کرد .

همچنین آقای حمید غلامی در این مراسم چند برنامه تلاوت قرآن مجید ، تواشیح اسماءالله و همچنین مسابقه اطلاعات قرآنی کوتاهی میان حاضرین اجرا

نمود .

در پایان گواهی مشارکت در دوره به شرکت کنندگان که حدود چهل خانم و آقا بودند ،تقدیم و از آن ها تقدیر شد . متقابلاً مدیریت مجتمع الزهراء (ع) با تقدیم هدایایی آقای غلامی و خانم موسوی نیا را تکریم نمودند .       

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران دمشق