۱۳۹۸/۰۶/۱۳
۱۰:۵۷ ق٫ظ

همزمان با بازگشت اولین گروه بین المللی شانزده نفره موتور سواران پاکستانی از سفر ۲۵ روزه به ایران موسوم به کاروان «یارِ من ایران»، مراسم ویژه ای برای تجلیل از اعضای این گروه گردشگری در محل خانه فرهنگ ایران در شهر «لاهور» برگزار شد.

مراسم تجلیل از کاروان گردشگری «یارِ من ایران» در لاهور پاکستان

به گزارش الأمه:

به مناسبت بازگشت کاروان یارِ من ایران، مراسمی بعنوان تجلیل از هدف و اقدام این گروه روز چهارشنبه در سالن اجتماعات امام رضا(ع) در محل خانه فرهنگی ایران در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب برگزار شد.

«محمد رضا ناظری» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در لاهور و «علی اکبر رضایی فرد» رئیس خانه فرهنگی به همراه «محمد مکرم خان ترین»  بنیانگذار باشگاه موتور سواران 'کراس روت' و سرپرست این گروه در سفر به ایران و دیگر اعضای این گروه به همراه خانواده های تیم موتور سواران حضور داشتند.

در این برنامه سخنرانان ضمن تجلیل از ابتکار فرهنگی و طبیعت گردی کاروان یارِ من ایران، ارتقای دوستی دو ملت ایران و پاکستان و تقویت زمینه های رشد گردشگری را از جمله اهداف بلند این سفر بر شمردند.

مدیر کاروان ۱۶ نفره موتور سواران پاکستانی نیز طی سخنرانی میزبانی بی نظیر و پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران را از بخش های مهیج و بیادماندنی سفر خود برشمردند.

کاروان گردشگری موتورسواران پاکستان روز ۲۳ مرداد امسال با هدف ابلاغ پیام صلح و دوستی میان دو کشور ایران وپاکستان را به، وارد تهران شد.

اعضای این کاروان مسافت ۷۴۰۰ کیلومتری را در مسیر عزیمت به ایران و سپس برگشت به پاکستان طی نمودند.

آنان علاوه بر حضور در تهران به شهرهای دیگر ایران اسلامی از جمله زاهدان، یزد، قم و اصفهان، مشهد و شیراز نیز سفر کرده و از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری کشور بازدید کردند.

 

منبع: ایرنا