۱۳۹۸/۱۲/۱۲
۴:۳۳ ب٫ظ

مراسم تشییع پیکر شیخ «خالد برکات» شیخ قراء منطقه عکار لبنان، با مشارکت شماری از شخصیت‌های دینی و سیاسی لبنان در روستای «ببنین» واقع در استان عکار در شمال لبنان برگزار شد.

مراسم تشییع شیخ قراء عکار لبنان برگزار شد

به گزارش الأمه:

پیکر شیخ خالد برکات، شیخ قراء عکار لبنان دیروز، ۱۱ اسفندماه،‌ با حضور شیخ مالک جدیده، رئیس اداره اوقاف عکار به نمایندگی از شیخ عبداللطیف دریان، مفتی لبنان و شماری از شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی لبنانی و جمع کثیری از مردم مناطق مختلف این کشور در روستای «ببنین» در استان عکار لبنان تشییع شد.

شیخ مالک جدیده پس از اقامه نماز بر پیکر این قاری لبنانی، پیام تسلیت مفتی لبنان را قرائت کرد. مفتی لبنان در پیام خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت فقدان این قاری بزرگ قرآن کریم، از خداوند متعال خواست تا او را که نسلی از قاریان و حافظان قرآن را تربیت کرده است، با پیامبر اکرم(ص) محشور فرماید.

مفتی لبنان در پیام خود افزوده بود:‌ برای ما بسیار دشوار است که یک عزیز و پدر و برادر و بهترین دوست خود را از دست داده‌ایم. از خداوند متعال می‌خواهیم که بهترین درجات را به او عطا فرماید. ای شیخ عزیز! اینان شاگردان، دوستان و فرزندان شما هستند که در مسیر مبارک خدمت به قرآن کریم، راه شما را ادامه می‌دهند.

شیخ خالد برکات، شیخ قراء منطقه عکار لبنان، بامداد یکشنبه ۱۱ اسفندماه پس از یک دوره بیماری سرطان، دعوت حق را لبیک گفت.

او از قاریان مشهور لبنانی بود که در سال ۱۹۷۱ دیده به جهان گشود و گواهینامه‌های قرائت قرآن را از الازهر مصر داشت و اجازه‌نامه قرائات دهگانه را از برجسته‌ترین شیوخ قرائت در زمان خود کسب کرده بود. همچنین مجوز تدریس در دروس اسلامی و عربی را از دانشکده تبلیغ بیروت دریافت کرده بود.

این قاری برجسته لبنانی، امام جماعت مسجد بزرگ طرابلس لبنان و استاد دانشگاه‌های الاصلاح و الجنان طرابلس بود و به عنوان امام جماعت، مدرس و قاری قرآن به بسیاری از کشورهای عربی و اروپایی سفر کرده بود و به‌عنوان داور در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ایران نیز حضور داشت.

 

«سمیح احمد خالد عثامنه»، داور سرشناس اردنی، صبح امروز، ۱۱ اسفندماه، در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایکنا، ضمن اعلام خبر درگذشت شیخ خالد برکات، شیخ قراء منطقه عکار لبنان، پس از پشت سر گذاشتن دوره‌ای بیماری، تصریح کرد: بیش از چهل سال است که او را می‌شناسم. شیخ خالد برکات ابتهال‌خوانی درخشان و دارای صوتی زیبا بود که به دلیل عشق به قرآن کریم راهی الازهر در مصر شد و اجازات عشر و سبع(قرائت‌‌های ده و هفتگانه) را آنجا دریافت کرد.

داور اردنی با بیان اینکه شیخ برکات در تعلیم، تعلم و فراگرفتن علوم قرآن کریم بسیار تلاش می‌کرد، گفت: در بسیاری از نشست‌ها، کنفرانس‌ها و مسابقات قرآن کریم با یکدیگر مشارکت داشتیم.

مشارکت در مسابقه بین‌المللی جایزه دبی در سال ۲۰۱۵، مسابقات بین‌المللی قرآن در ایران و نشست بین‌المللی معرفی مصحف جمهوری اسلامی ایران که به همت مرکز طبع و نشر قرآن در تهران برگزار شد؛ از جمله فعالیت‌های شیخ خالد برکات به‌شمار می‌رود که این داور سرشناس اردنی به آنها اشاره کرد.

عثامنه همچنین تصریح کرد: شیخ برکات سفیر قرآن کریم بود که به کشورهای عربی، اسلامی، اروپایی، آمریکایی و استرالیا سفر و به عنوان امام جماعت، مدرس و قاری فعالیت می‌کرد.

وی با اشاره به ضبط فایلی شنیداری از قرائت کل قرآن کریم با صوت شیخ برکات، گفت: او از بهترین کسانی بود که قرآن را تلاوت می‌کرد و در این زمینه اثری جاودان از خود بر جای گذاشته است.

این داور سرشناس اردنی در پایان سخنان خود ضمن طلب آمرزش برای شیخ برکات ابراز امیدواری کرد که خداوند متعال ایشان را مورد رحمت واسعه قرار دهد و به عنوان یکی از بندگان صالح خود بپذیرد.

 

منبع: ایکنا