۱۳۹۷/۰۹/۱۱
۷:۳۹ ب٫ظ

مراسم رونمایی و نمایش فیلم مستند " کویرس سرزمین کوچک من " در دارالاسد للثقافه و الفنون در دمشق برگزار شد.

مراسم رونمایی و نمایش فیلم مستند ” کویرس سرزمین کوچک من “

به گزارش الأمه:

این مراسم با حضور خانم دکتربثینه شعبان مشاور تبلیغاتی رئیس جمهور سوریه ، سرلشکر محمود شوا معاون وزیر دفاع ، سرتیپ حسن حسن رئیس اداره سیاسی نیروهای مسلح ، جواد ترکابادی سفیر جمهوری اسلامی ایران ،مراد شاهین مدیر موسسه ملی سینما ، سعید صادقی کارگردان ایرانی این فیلم مستند ، قائم مقام اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی و نمایندگان ارگانهای فرهنگی و نظامی مختلف ایران و سوری ، در سالن " دراما " در موسسه دار الاسد للقافه و الفنون برگزار گردید .

در آغاز مراسم و پس از نواختن سرود ملی ایران و سوریه و قرائت سوره فاتحه بر ارواح پاک شهدای ارتش سوریه و همپیمانانش در جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان ، آقای مراد شاهین مدیر موسسه ملی سینما به نمایندگی از وزیر فرهنگ سخنرانی کرد و گفت : این دومین همکاری هنری بین ما و دوستان عزیز در جمهوری اسلامی ایران است . و به همین مناسبت امروز فیلم مستند " کویرس سرزمین کوچک من " را به کارگردانی ، آقای سعید صادقی کارگردان ایرانی ، برایتان به نمایش می گزاریم . وبا اینکه فیلم محتوای نظامی و جنگی محض و در قالب مستند است اما بیانگر پیامهای انسانی فراوانی برای بیننده می باشد .

وی افزود : این فیلم به گونه ای دیگر ساخته شده است به طوریکه در ان ، همه احساسات و عواطف بشری مانند بزرگی ، عزت ، غضب ، کینه ، غرور ، غم و اندوه و میل شدید به زنده ماندن ، و در مجموعه ای منسجم و هماهنگ به نمایش در می آید .

سپس آقای جواد ترکابادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه در سخنانان کوتاهی ، ضمن تشکر و قدردانی از بخش های مختلف تولید کننده این فیلم ، بر حق بودن راهی که در دفاع از سوریه انتخاب شده است تاکید کرد و افزود که حق در هر حالتی پیروز است .

بعد از آن آقای "محمود الشوا" به نمایندگی از وزیر دفاع سوریه گفت : خرسندم که به نمایندگی از سپهبد علی ایوب  معاون فرمانده کل نیروهای مسلح و وزیر دفاع در مراسم رونمایی از این فیلم مستند که نماینگر دلاوری های ارتش عربی سوریه در مقابله و رویارویی با این جنگ جهانی که بر علیه سوریه برپا شده بود ، می باشد ،  در خدمت شما حضور می یابم .  

وی افزود : حماسه فرودگاه کویرس نمونه بارزی از اراده و پایداری و پیروزی قهرمانان ما در شکستن محاصره ای که بیش از سه سال به طول انجامید ، می باشد . قهرمانانی که دژ محکم درای حمایت از عزت و کرامت این کشور بودند و در این راه از هرگونه فداکاری و ایثار فروگزاری نکردند . وی در ادامه از برادران ایرانی که این فیلم مستند را تولید کردند ، تشکر و قدردانی نمود .

پس از آن قائم مقام اتحادیه رادیو و تلویزیون های عربی از مراحل ساخت این مستند و هماکاری و هماهنگیهای انجام شده مطالبی ایراد کرد .

 آخرین سخنران آقای سعید صادقی کارگردان ایرانی این فیلم مستند بود که در سخنان کوتاهی ، گفت : این فیلم ، مقدمه ای برای تولید فیلم های دیگری در اینده خواهد بود .

وی افزود : در طول هفت سال گذشته رسانه های مخالف ، مطالب گذب و دروغ فراوانی پیرامون حوادث سوریه منتشر کردند . و همانطوریکه رزمندگان با خون خود در برابر تکفیریها و داعشی ها ایستادگی کردند ، کارگردانان نیز، به روش خود وظیفه خود را ادانمودند .

در پایان فیلم مستند " کویرس سرزمین کوچک من " پخش شد .

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران_دمشق