۱۳۹۸/۰۲/۰۳
۱:۲۷ ب٫ظ

قاری افغانستانی شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان، حضور دانش‌آموزان کشورهای مختلف اسلامی را در این رقابت‌ها باعث ایجاد دوستی و تحکیم پیوند نوجوانان مسلمان می‌داند.

مسابقات بین‌المللی قرآن، عامل تحکیم دوستی مسلمانان

به گزارش الأمه:

«سیدیاسین حسینی» از افغانستان در ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی ایران شرکت کرده بود که همزمان با سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی در تهران برگزار شد. او اهل هرات و هفده ساله است و در کلاس یازدهم تحصیل می‌کند. این قاری نوجوان امسال موفق شد که رتبه دوم را در بین قاریان دانش‌آموز کسب کند.

آموزش در دارالقرآن هرات
سیدیاسین در گفت‌وگو با ایکنا درباره حضور خود در مسابقات قرآن گفت: در افغانستان بارها در مسابقات کشوری شرکت کردم. همچنین سال گذشته در مسابقات مهاجران در مشهد با روش قرائت استاد عبدالباسط شرکت کردم که توانستم مقام اول را به دست بیاورم.

این قاری نوجوان با اشاره به اینکه به سبک قرائت استاد شحات انور علاقه‌مند است، بیان کرد: با تشویق خانواده به ویژه مادرم مشتاق فراگیری قرآن شدم. سپس در دارالقرآن عالی صادقیه هرات آموزش قرآن را شروع کردم. در این دارالقرآن کلاس‌های مختلف مخصوص علوم قرآنی از جمله تجوید، لحن، صوت و تفسیر برگزار می‌شود.

وی سطح مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزان در ایران را بسیار خوب ارزیابی و میزبانی ایران را عالی توصیف کرد و یکی از ویژگی‌های مثبت این مسابقات را آشنایی و دوستی دانش‌آموزان کشورهای مسلمان با یکدیگر می‌داند.

استفاده از فضای مجازی
وی در زمینه استفاده از فضای مجازی برای آموزش قرآن گفت: خوشبختانه در کشور من فعالیت‌های آموزشی خوبی در زمینه قرآن‌آموزی در فضای مجازی وجود دارد و کانال‌های زیادی دز شبکه‌های اجتماعی فعال هستند که با استقبال خوب جوانان و نوجوانان همراه بوده است. همچنین از فیلم‌های آموزشی موجود در اینترنت استفاده می‌کنیم.

قرآن، راهگشای مسلمانان
وی درباره تأثیر قرآن در حل مشکلات جهان و به ویژه افغانستان تأکید کرد: اندیشیدن و تدبر در آیات قرآن می‌تواند تأثیر معنوی زیادی در حل معضلات جهان اسلام داشته باشد.
مسابقات بین‌المللی قرآن عامل تحکیم دوستی مسلمانان/ ادیت شده
این قاری نوجوان آیه ۱۰۳ سوره آل عمران « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا» (و همگى به ريسمان خدا چنگ زنيد و پراكنده نشويد و نعمت‏ خدا را بر خود ياد كنيد. آنگاه كه دشمنان [يكديگر] بوديد پس ميان دلهاى شما الفت انداخت تا به لطف او برادران هم شويد) را به یاد ماندنی‌ترین آیه در ذهنش دانست و افزود: در این آیه اندیشه می‌تواند بسیاری از دشمنی‌های مسلمانان را از بین ببرد، زیرا آنها را به وحدت و همدلی دعوت می‌کند و از اختلاف و تفرقه برحذر می‌دارد.

 

منبع: ایکنا