۱۳۹۹/۰۱/۳۰
۵:۱۰ ب٫ظ

سیزدهمین مسابقات قرآن امارات موسوم به «الذید» ویژه ماه رمضان امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، مجازی برگزار و ثبت‌نام آن از دوشنبه، اول اردیبهشت ماه، آغاز می‌شود.

مسابقات قرآن رمضانیه امارات مجازی برگزار می‌شود

به گزارش الأمه:

انجمن فرهنگی «الذید» در شهر شارجه امارات از آغاز ثبت‌نام مشارکت در سیزدهمین مسابقات قرآن کریم از دوشنبه، اول اردیبهشت ماه، خبر داد.

این دوره از رقابت‎ها که به‌ منظور حفظ سلامت شرکت‌کنندگان از راه دور برگزار می‌شود، از دوشنبه، هشتم اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد. این مسابقات در سه گروه سنی پنج تا ۱۰ سال، ۱۱ تا ۱۵ سال و ۱۶ تا ۲۰ سال برگزار می‌شود.

شهروندان اماراتی علاقه‌مند به شرکت در این مسابقه باید در یک قطعه ویدئویی نام و سن خود را ذکر و صفحه‌ای از قرآن را تلاوت و به همراه تصویر کارت شناسایی، تلاوت خود را ارسال کنند. تلاوت گروه سنی ۵ تا ۱۰ سال باید از پنج جزء نخست و تلاوت گروه سنی ۱۱ تا ۱۵ سال باید از جزء‌های ۶ تا ۱۰ و تلاوت گروه سنی ۱۶ تا ۲۰ سال باید از جزء‎های ۱۱ تا ۱۵ قرآن کریم باشد.

سالم محمد بن هویدن، رئیس شورای اداری انجمن فرهنگی الذید، با بیان اینکه این دوره از مسابقات به‌ منظور ممانعت از انتشار ویروس کرونا با بهره‌گیری از ابزارهای جدید به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: شهروندان و افراد مقیم در امارات می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند. همچنین، جوایز مالی ارزشمندی به این دوره از مسابقات اختصاص یافته و آیین اختتامیه و اعلام نتایج آن در ۱۵ ماه مبارک رمضان برگزار می‌‌شود.

 

منبع: ایکنا