۱۳۹۷/۱۲/۱۴
۲:۱۵ ب٫ظ

به خاطر پخش یک فیلم مستند درباره آل سعود و نمایش حملات گروه های مقاومت اسلامی عراق علیه نیروهای آمریکایی در برهه اشغال عراق (2003 تا 2011)، پخش یک شبکه تلویزیونی عراقی از روی ماهواره مصری «نایل ست» متوقف شد.

مستندی از آل سعود سبب حذف تلویزیون عراقی از نایل ست شد

به گزارش الأمه:

مدیران ماهواره مصری "نایل ست" به دنبال اقدامات ضد محور مقاومت خود و قطع شبکه های المنار و المسیرة و در راستای اجرای سیاست‌های رژیم صهیونیستی در ساکت کردن صدای حق و مقاومت؛ این بار  اقدام به توقف پخش شبکه الاباء عراق کردند. 

شیخ عبدالله الصالح جانشین دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری حوزه گفت: شبکه "الاباء" رسانه ای است که بر اساس مقاومت در برابر اشغالگران و استعمارگران و سلطه گری در جهان اسلام تاسیس شده است، اما آمریکایی ها و صهیونیست ها مانع فعالیت جهانی آن شدند و آن را در نایل ست متوقف کردند.

وی ادامه داد: مدیریت ماهواره نایل ست در تاریخ 3 مارس سال جاری شبکه ماهواره "الاباء" عراقی را به دلیل انتشار عکسی از عملیات مقاومت عراقی ضد داعش و اشغالگران آمریکایی و به دلیل هماهنگی با شبکه المنار وابسته به حزب الله لبنان و شبکه المسیرة وابسته به انصار الله یمن فعالیت آن را متوقف کردند.

روحانی بحرینی گفت: نشان لیاقت و افتخار این شبکه همان دستاوردهای  شبکه الاباء برای مقاومت و تمام بزرگان مقاومتی است که رسانه ای را تاسیس کردند که در برابر انواع اشغالگران و استعمارگران و زور گویان عالم در سرزمین اسلامیمان ایستادگی می کنند.

وی تصریح کرد: این تصمیم توطئه استکبار و برخی از مزدوران عرب ضد احزاب و گروه هایی چون حزب الله و سایر گروه های مقاومت را تکمیل می کند.

جانشین دبیرکل جمعیت العمل اسلامی بحرین در پایان گفت: با شبکه ماهواره ای "الاباء" و آزادی اندیشه و بیان و مقاومت همبستگی خود را اعلام می کنیم و در راستای سرنگونی و نابودی  اشغالگران و استعمارکنندگان و زورگویان  تا آزادی سرزمین های غصب شده مان مقاومت می کنیم.

در همین حال یک منبع در تلویزیون الاباء ارگان خبری کتائب حزب الله عراق امروز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که برنامه های شبکه تلویزیونی الاباء به دنبال پخش یک فیلم مستند درباره رسوایی آل سعود در جنگ نابرابرعلیه ملت مظلوم یمن از شب گذشته (یکشنبه) از روی ماهواره نایل ست متوقف شد.
به گفته این منبع، شبکه تلویزیونی الاباء به دنبال پخش فیلم مستند درباره چگونگی حمله موفق موشکی انصار الله یمن به ناو جنگی سعودی ها در 12 بهمن 95 و نابودی کامل این ناو و قتل 176 سرباز و افسر سعودی در این حادثه، مدیریت ماهواره نایل ست تحت فشار سعودی ها، پخش برنامه های این تلویزیون ماهواره ای را متوقف کرد.
وی اضافه کرد که پخش مکرر حملات گروه های مقاومت اسلامی عراق به نیروهای اشغالگر آمریکا در سال های 2003 تا 2011 یکی دیگر از علل توقف پخش برنامه های این شبکه تلویزیونی بوده است.
به گفته این منبع، مدیریت و کادر فنی تلویزیون الاباء در حال حاضر در حال رایزنی با مدیریت ماهواره نایل ست برای از سرگیری برنامه های این شبکه تلویزیونی هستند و در صورت نتیجه ندادن، این شبکه تلویزیونی برنامه های خود را بر روی ماهواره های دیگر از سر می گیرد.
همزمان اتحادیه رادیو و تلویزیون های عراق در بیانیه ای، توقف برنامه های این شبکه تلویزیونی را بر روی ماهواره نایل ست را مصداق، بستن زبان ها دانست و این اقدام مدیریت نایل ست را محکوم کرد.
در بیانیه آمده است که اتحادیه رادیو و تلویزیون های عراق تصمیم مدیریت نایل ست در توقف پخش برنامه های تلویزیون الاباء را محکوم و آن را مصداق بستن زبان ها و مصادره آزادی های دیگران می داند.
این بیانیه اضافه کرده است که این اقدام برخلاف اصول کار حرفه ای رسانه ها و تعرض آشکار و واضح به آزادی بیانی است که در منشور سازمان ملل بر آن تاکید شده است.
اتحادیه رادیو و تلویزیون های عراق، از شبکه تلویزیونی الاباء به عنوان یکی از شبکه های مقاومت و علیه تروریسم یاد کرده و همه نهادها و انجمن های صنفی را به اعلام همبستگی با این شبکه تلویزیونی عراقی فراخوانده است.
مدیریت رسانه در تشکیلات الحشد الشعبی نیز در بیانیه ای جداگانه گفته است که در برهه ای که جهان برای مبارزه با تروریسم، افراط گرایی و نفی سلطه گری گردهم می آیند، برخی از نهادهای منطقه ای پخش برنامه های یک شبکه تلویزیونی را که همواره در صف مبارزه با تروریسم و استبداد بوده، متوقف می کنند.
الحشد الشعبی اعلام کرده است که ضمن محکومیت سیاست مدیریت ماهواره نایل ست از دستگاه های ذیربط در عراق می خواهد که دست به اعتراض زده و از این تصمیم شکایت کنند.
این اولین باری نیست که مدیریت نایل ست در برابر فشارهای آل سعود و آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی برای بستن شبکه های تلویزیونی مقاومت کوتاه می آید و اقدام به توقف پخش برنامه هایشان در این ماهواره می کند.
پیش از این نیز نایل ست در آوریل 2016 فعالیت تلویزیون «المنار» ارگان خبری حزب الله را به خاطر برنامه هایش علیه صهیونیست ها متوقف کرده بود.
نایل ست همچنین دو سال قبل پخش برنامه های شبکه خبری «المیادین» را به دلیل پخش میزگرد سیاسی درباره آل سعود، برای مدت زمانی متوقف کرد.

 

منبع: ایرنا و حوزه نیوز