۱۳۹۸/۱۲/۱۰
۱۱:۴۳ ق٫ظ

مسجد الامجیر در حیدرآباد هندوستان، برای نخستین بار در طرحی با نام «ارتباط با مسجد» درهایش را به روی صدها دانش آموز باز کرده، و با استخدام متخصص مشاور به دانش آموزان برای کسب امتیاز در آزمون های کشوری کمک می کند.

مسجدی در برای دانش‌آموزان کلاس‌های مشاوره برگزار می‌کند

به گزارش الأمه:

مسجدی در منطقه شانتی ناگار در حیدرآباد هندوستان، به زودی درهایش را به روی صدها دانش آموز باز کرده و آنان را برای کسب امتیاز در برخی آزمون های بسیار رقابتی ملی و کشوری هند مانند آزمون ورودی کیوم (ان ای ای تی) برای دوره های پزشکی و خدمات اجتماعی آماده می سازد.

متخصصان و کارشناسانی از رشته های علمی مختلف به دانش آموزان می آموزند که چگونه خودشان را  برای شرکت و کسب رتبه برتر در این امتحانات در سطح ایالتی و ملی در هند آماده سازند. این مسجد قصد دارد کلاس ها را هرشب از تاریخ ۲ مارس در یک مرکز مربیگری تخصصی برگزار کند.

دانش آموزان در آزمون ها برای دوره های حرفه ای مختلف از آغاز سال تحصیلی جدید شرکت خواهند داشت.

کلاس های جداگانه ای هم برای دانش آموزانی که قصد دادن آزمون خدمات اجتماعی را دارند برگزار می شود.

این برنامه آماده سازی «ارتباط با مسجد» نامگذاری شده و شبانه برگزار می شود. دانش آموزان همچنین می توانند از محوطه مسجد برای مطالعه و درس خواندن استفاده کنند. در کنار متخصصان، معلمان آموزش دیده و دانشجویان راهنما نیز حضور خواهند داشت.

این نخستین باری است که یک مسجد در حیدرآباد برای مقاصد دانشگاهی و حرفه یابی به دانش آموزان کمک رسانی می کند.

سیدعطا حسین انجمن رئیس کمیته مسجد الامجیر به خبرنگاران گفت که آنان این کمپین را آغاز کرده اند تا دانش آموزان را در بالاترین سطح علمی نگه داشته تا بتوانند از این آزمون های رقابتی کشوری سربلند بیرون بیایند.

وی گفت: بسیاری از دانش آموزان مقدور به پرداخت کمک هزینه برای شرکت در کلاس های مشاوره نیستند. به علاوه بسیاری از خانواده ها نیز فضای کافی در خانه برای دانش آموزان ندارند تا در فضایی سالم تحصیل کنند. ما برنامه های انگیزشی آماده می کنیم و معلمان نیز مهارت های رقابتی در دانش آموزان فقیر را تقویت می سازند.

 

منبع: حوزه نیوز